Khamis, 5 Jun 2014

Selamat menjadi warga UiTM . . .

Assalamualaikum, selamat malam

1 dan 2 Jun yang lepas, mahasiswa/mahasiswi baru sudah pun selamat mendaftarkan diri untuk menjadi sebahagian daripada anak didik UiTM. Alhamdulillah, setinggi tinggi tahniah diucapkan kepada semua. Tahniah juga kepada pelajar2 yang telah mendaftarkan diri ke Matrikulasi, Tingkatan 6, Persediaan Luar Negara dan lain lain lagi. 

Selamat menempuh alam universiti, alam remaja, dan alam barunakkeluar darikepompong , HAHA. Selamat maju jaya dan semoga dapat biasakan diri dengan keadaan persekitaran yang baru. Selamat bergelumang dengan assignment a.k.a kerja sekolah, event2 yang kena handle dan kena hadiri, tutor, presentation dan yang paliiing penting adalah bergelumang dengan EMOSI. Haha. Emosi bergaduh dengan kawan lah, konflik dengan pensyarah lah, terasa hati dengan kawan sebilik lah, dengan kawan serumah lah dan lain2 lagi. Percayalah, semua ini adik2 akan rasa paling kurang sekali seumur hidup. Akak dah rasa adik2 hoi, faham sangat dah dengan perangai2 orang ni. Lagipun, lain orang lain perangainya, ye dak?

Makanya, sentiasalah positifkan diri, tabahkan diri menghadapi dan mengenali pelbagai jenis perangai manusia dan kawan2 adik2 di sekeliling ya. Yang penting, jangan silap pilih kawan dan juga jangan terlalu memilih kawan. Itu dua perkara yang penting. Hehehe. InsyaAllah semoga kawan2 yang dipilih jadi penyunting semangat untuk kita terus belajar. Peringatan ni untuk aku jugak sebab aku pun akan sambung belajar nanti, insyaAllah jika diberi peluang, haha. 


Apa2pun, ingat tujuan asal kenapa masuk belajar ni. Ingat, niat tu penting, niat kerana Allah, untuk dapatkan ilmu. Alhamdulillah, aku pun dah boleh fikir dengan lebih matang sikit, semoga aku lebih matang terus ke depan, dan lebih gigih untuk belajar kelak bila dapat sambung belajar. hehe. Semoga UiTM masih sudi terima aku untuk menjadi sebahagian dari warga UiTM dihatiku, insyaAllah amin. ;)

Dan pesanan aku lagi, jangan terlalu leka dan terlalu yakin yang kita mampu score sebab keyakinan yang terlampau juga mampu membunuh kita sewaktu peperiksaan akhir nanti. Boleh nak yakin, tapi jangan terlampau yakin tau? :P Sebab aku dah pernah kena jugak tau, confident kau boleh dapat A subjek tu, last2 subjek yang kau tak target tu boleh score dan subjek yang confident tu hampeh. Hmm. Aku memang lebih suka buat entry berdasarkan pengalaman, sebab benda tu aku dah rasa. Hoho. 

Akhir kataaaaa, selamat maju jaya adik adik semua ! Kepada junior2 yang dapat masuk Diploma Farmasi, beribu ribu tahniah kerana telah membuat pilihan yang tepat. InsyaAllah, Diploma Farmasi akan berikan satu gambaran yang sebenar sebagai seorang pelajar universiti, hehe. Jumpa nanti di Bertam jika berkesempatan, amin ;)

posted from Bloggeroid

Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011/2012. ALL RIGHT RESERVED BY ALYAA IBRAHIM