Wednesday, June 11, 2014

Rezeki Allah itu luas :')

Assalamualaikum, selamat malam.

Alhamdulillah, berpeluang untuk update harini setelah sibuk melanda diri baru2 ni sampai tak sempat nak update blog langsung, haha.

Ok, malam ni rasa macam nak berkongsi sesuatu. Tentang peluang yang aku dapat tapi aku abaikan begitu sahaja. Sebenarnya kan, beberapa hari selepas keputusan semester akhir keluar, UiTM ada hantar offer untuk apply Dana Kecemerlangan Perubatan UiTM- UNHAS untuk yang berkelayakan. Email masuk waktu aku tengah mengajar, jadinya masa balik baru dapat baca.

Dipendekkan cerita, ya aku apply dengan isi satu borang yang boleh didapati dalam laman web UiTM. Masa hantar tu pun dah last2 minute jugak sebab 19 Mei baru aku suruh abah aku pos laju. Permohonan tutup 20 Mei, haha.

Tawakal ja samada borang tu sampai atau tak. Tup2 tiba2 dapat panggilan interview untuk ke program ni. Interview pun panggil by email jugak. Aku tau ini salah satu peluang untuk aku sambung tapi disebabkan passion aku bukanlah more to medic, tapi lebih kepada pharmacy, makanya aku tolak tawaran untuk hadiri interview tu.



(Surat Interview)

Tempoh masa diberi untuk aku buat keputusan untuk hadiri atau tak. Aku bagitau mak abah pasal ni, semestinya mak abah sedikit happy dan nak aku pergi interview tu. Tapi selepas berbincang rapi dan atas sebab2 lain, kami sepakat untuk takpayah pergi interview tu. Perit jugaklah aku rasa bila terpaksa lepaskan peluang untuk ke interview ni walaupun peluang dah ada depan mata.

Tapi aku percaya yang rezeki Allah itu luas. Dan aku berharap agar masih ada tawaran lain buat aku untuk sambung degree lepasni, insyaAllah amin. Lagipun, ini baru panggilan interview kan, belum tentu dapat, ayat sedapkan hatii, haha.

Seriusly, memang passion aku lebih kepada pharmacy dari medic. Susah nak jawab bila orang tanya "kenapa farmasi?". Entah, lain orang lain passion nya, lain arah tuju hidup nya. Aku sangat2 berharap agar dapat sambung Bachelor of Pharmacy (Hons) di UiTM. Itu impian aku, impian mak dan abah aku. Aku nak capai impian itu demi mak abah aku. Aku nak depa gembira dengan kejayaan aku supaya aku boleh sentiasa lihat senyuman depa nanti. InsyaAllah, sama2 doakan, amin :')



posted from Bloggeroid


Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

6 comments:

izzah said...

salam akak. biasanya range pointer yg dpt msuk fakulti farmasi uitm brp ye?

izzah said...

salam kak. biasanya range pointer utk dpt fakulti farmasi uitm brp?

AlyaaIBH said...

@izzah
waalaikumsalam, biasanya 3.5 ke atas :)

Syira said...

Akak. Kena kena tunggu offer dari email dulu ke baru blh apply?

AlyaaIBH said...

@Syira

yupp, kena tunggu dapat offer dari email dulu baru dapat apply :)

'Aisyah said...

If..budak asasi bukan tahun semasa nak apply uitm unhas ni boleh x?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011/2012. ALL RIGHT RESERVED BY NURUL ALYAA