Jumaat, 17 Mei 2013

Rezeki

Assalamualaikum. Salam Maghrib

Facebook
Alhamdulillah, keputusan UPU untuk lepasan SPM 2012 dah keluar kan? Aku tahu ada yang kecewa bila tak dapat course pilihan hati bukan ? Tak kurang juga ada yang tak dapat langsung UPU. Sedih, ya aku tahu sedih tu macam mana. Aku pernah juga menangis suatu masa dulu bila mana takdapat course pilihan hati tapi after all still alhamdulillah sebab aku dapat diploma jugak kan. Syukur. :)

Ok, untuk yang tak dapat UPU langsung ni, aku harap kalian sabar dengan ujian Allah ni. Perit memang perit, tapi kuatkan hati ya. Mungkin ada lagi pilihan yang lebih baik Allah sediakan untuk korang semua. Kawan aku pernah ada yang takdapat UPU dengan keputusan SPM 7A tapi nasib baik dapat matrikulasi, dan alhamdulillah sekarang dah sambung Ijazah Farmasi di USM (jeles aku. haha). 

"Janganlah berputus asa dari rahmat Allah." [azZumar:53]

"Seseorang itu tidak dibebani lebih dari kesanggupannya." [alBaqarah:233]

"..(maka bersabarlah) kerana boleh jadi kamu tidak sukakan sesuatu padahal Allah menjadikan kebaikan yang banyak padanya." [anNisa' :19]

Percaya pada rezeki Allah. Banyakkan berdoa memohon agar Allah tetapkan hati untuk buat keputusan yang terbaik untuk masa depan anda. Yang takdapat UPU, buatlah rayuan. InsyaAllah, ada rezeki dapatlah. Untuk yang dapat UPU tapi keliru nak pilih yang mana, istikharah lah. Mohon petunjuk Allah kerana sebagai manusia kita hanya mampu merancang, Allah yang menentukan. :)

Yang kata kawan dapat 2A, 3A dapat UPU kita 7A, 8A tak dapat UPU, itu semua rezeki sebenarnya ya. Rezeki kita Allah dah tetapkan yang sebaik baiknya. Apa2pun, semoga berjaya untuk semua ya ! :)




Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011/2012. ALL RIGHT RESERVED BY ALYAA IBRAHIM