Khamis, 5 Oktober 2017

Pharmafiesta 2017

Assalamualaikum, selamat malam

Haiii, bertemu lagi kita di ruangan blog malam ini. Haha, macam mimpi kan aku kembali menulis lagi :P Moga tahap kerajinan nak update ni akan selalu datang untuk aku terus menaip walaupun takda orang nak baca sangat pun hahaha. Its okay, untuk tatapan aku di hari tua nanti, gituuu 

So, seperti tajuk di atas, malam ni aku nak berkongsi cerita mengenai program yang aku join semalam di fakulti tercinta aku di UiTM Puncak Alam ni. Secara ringkas, program Pharmafiesta merupakan program tahunan fakulti aku di bawah kelolaan SOPHYS (Society of Pharmacy Students). Istimewanya program kalini adalah sebab ianya merupakan program terakhir untuk kami, para pelajar tahun akhir BPharm UiTM yang akan menamatkan pengajian setahun lagi :') So memorable la this event sebab join dari first year, dari orang belakang takbir sampai jadi supporters, tak pernah miss. Jadi, untuk yang kali terakhirnya ni pun, semestinya lah join jugak haha lepasni dah takda dah nak join Pharmafiesta ni :( 


Pharmafiesta dekat DK500 tercinta
I had fun last night. Sing along to almost all the performances walaupun sepatutnya tema yang diberikan adalah bertemakan patriotik atau semangat kemerdekaan. HAHA. Tak tercapai sangat mungkin objektifnya sebab masa ucapan Pengarah Program, katanya nak terapkan semangat patriotik dalam kalangan pelajar gitu, tapi aku rasa macam dah pergi konsert semalam hehe. Whatever it is, memang sangat seronok dan enjoy dengan semua performances. We can see that we're seriously getting older sebab persembahan junior2 aku semua memang mind blown jugak, memang macam Generasi Y betul lah hehe. Thankyouu buat semua sebab put so much effort to ensure the whole programme run smoothly. *thumbs up*


Persembahan RX13

Biggest congratulations and thankyou too to my batchmates #Rx13FlyHigh for the effort to participate in this final performances. Im so proud with all of them :') Limited time that they had but still they fully utilize it to perform the best. I guess it just the matter of luck. The performances was awesome, simple yet the meaning is still there, for all of us to appreciate the fighters. I feel it so much till my few drops of my tears fall down last night (too emotional i guess haha). Ada satu benda lagi yang buatkan aku rasa bangga dengan barisan artis yang terlibat dalam kalangan batch aku ni ialah diorang punya komitmen. Bayangkan baru minggu lepas pengumuman Pharmafiesta dibuat, Isnin cabut undi dan rangka jalan cerita, hari Rabu malam dah perform. Sungguh la terbaikk. Tahniah korang walaupun kita takdapat JUARA, tapi aku percaya persembahan korang dah menarik minat para penonton semalam :) Dibawah ni aku sertakan beberapa gambar dan sinopsis cerita semalam.


Nenek berkongsi cerita dengan cucuuu

Kampung yang amat harmoni pada ketika ituuu

Tapi diserang dengan tiba2 oleh 'tentera Jepun'

Anak Melayu disarankan untuk pergi berjuang membela negara

Atok pergi berjuang meninggalkan nenek tercinta demi negara

Penantian yang panjang namun hanya jasad yang pulang

Penutup yang sangat menusuk. Mengingati pahlawan yang terkorban dengan membina Tugu Negara
Terimakasih juga kepada penganjur yang merencanakan program semalam serta barisan para juri. Sepanjang 4 tahun ni, aku rasa malam semalam adalah paling ramai jumlah juri yang ada iaitu di kalangan pensyarah serta paling ramai jumlah penonton sampai melimpah2 keluar haha. Harapnya nanti waktu AGM pun gitulah yeeee :P

Penutup semalam adalah sesi bergambar beramai-ramai satu batch. Sedih juga bila tengok balik gambar sebab kami jarang dapat ambik gambar satu batch, almaklumlah ramai sangat sampai tak muat nak guna kamera biasa hahaha gituu. So, rasanya sampai sini dulu aku bercerita, kang panjang2 pun orang malas nak baca, tak gituu hehe. Kepada RX 14, RX 15, dan edisi terbaru Fakulti Farmasi, adik adik RX 16, terimakasih juga untuk semua persembahan semalam. Korang pun awesome macam senior korang *ehem* HAHA. I know we might not know each other yet, but Im sure our path will cross someday in future :)


See you when I see you, Pharmafiesta ! RX13 officially signing out from this one wonderful event :')

Alyaa Ibrahim


Cubaan masukkan semorang sampai ada yang nampak kepala je HAHA. Sayang semorang :')


Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011/2012. ALL RIGHT RESERVED BY ALYAA IBRAHIM