Friday, May 25, 2012

Pasar Malam !

#pakcik google bagi pinjam gambaq#

Hai semua.. Assalamualaikum dan selamat malam !

Harini hari Jumaat. Macam biasa, kat taman aku ni kalau hari jumaat ja mesti akan ada pasar malam. Kat tempat korang pasar malam hari apa? Haha. Meh la kongsi2. Sebelum tu, nak tanya. Ada ka orang yang takpernah pergi pasar malam sepanjang hidupnyaa? Hehe. Kalau ada, baguslah. Memang respect.

Aku dulu pun tak berkenan sangat ke pasar malam ni, mana takkknyaa rimaslah dengan orang yang ramai2 ni. Haha. Macam teruk je kan aku nih. Eh, biarlah, sibuk jaa. Haha. Tapi, itu dululah. Sekarang ni, asyik nak pergi pasar malam je. Walaupun tak beli apa2, tapi tetap nak pergi jugak. Haha. Nak tau kenapa? Sebabnyaa kadang2 pasar malam ni bolehh jadi tempat kedua untuk jumpa kawan2 lama. 

Tambah2 kalau pasar malam tu memang glamour kat satu2 tempat tuu. Mesti akan jumpa punyaa. Aku ni selalu lah jugak jumpa kawan2 aku kat pasar malam. Hehe. Aku pun kalau nak keluaq, ajak depa pi pasar malam lah. Ngeh3. Err, tapi kan pasar malam ni kadang2 tak baik sikit makanan nya. Maksud aku banyak cholestrol dan so on. Tapi kata dah besar kan, pandai2 lah pilih makanan yang okey. Hehe.

Oklah, nak cerita yang tu saja. Tiba2 terlintas nak cerita pasai pasar malam. Kalau kat area sini, hari Rabu pasar malam kat Kepala Batas, hari Jumaat kat Bertam Perdana, hari Sabtu kat Kepala Batas balik. Hehe. Jadi, marilah kita beramai2 ke pasar malam ! :)

p/s: semua ni tercetus bila kawan aku yang lelaki yang bertahun tak jumpa tu kata dia jumpa aku kat pasar malam hari Rabu lepas. tak teguq sebab malu ! ceh. hampeh ja. haha.

Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

4 comments:

syahirah said...

da lame xpergi pasar mlm ^^

Linda Wahed said...

Kalo pi pasar malam benda yang wajib beli..
1)Air tahu
2)Tahu cedok
3)Jagung
4)Putu bambu
5)Hati ngan pedal ayam..
Boleh abis RM20 satu malam kadang lebih...

Cik Aish said...

teringat pasar malam..lamanya tk g..huhuhu..

::CIK LYNN:: said...

kalu kt kbang krian ni, hri jumaat..tp kalu dh blk penang, kt umh tiap2 hari selasa...=p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011/2012. ALL RIGHT RESERVED BY NURUL ALYAA