Friday, April 22, 2011

...Saya Suka 999...

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Alhamdulillah. Tahniah diucapkan kepada Ammar Yasir iaitu Tuan Punya Blog : Jom Klik Blog kerana telah berjaya mengumpul follower sebanyak 999 orang. Hanya tinggal sorang je lagi untuk mencukupkan bilangan follower beliau menjadi 1000 orang. Wah, banyak tu. 1k dah follower beliau.

Hahaha. Mesti korang tertanya-tanya apa kaitan entri ni dengan bilangan follower Ammar Yasir. Erm. Baguslah korang ni. Otak cepat bertindak! Hihi.. Sebenarnya, kaitan entri ini dengan follower beliau ialah


.
.
.
.
.
.
.
.
.

INI...


Cik Nurul Alyaa a.k.a Nurul merupakan follower beliau yang ke 999. Hehe.. So proud. =) 
Saya Suka 999..

Nak tahu kenapa? Sebab 999 telah banyak berjasa pada orang taw. Dengan nombor nilah, 

Rumah terbakar dapat diselamatkan, 

Kes jenayah dapat dibanteras, 

Wanita bersalin tersenyum gembira.

Korang semua dah faham ke belum maksud yang cuba Nurul sampaikan ini? Okelah, baik straight to the point je. Sebenarnya, kalau korang ingat-ingat balik nombor 999 ini boleh didail ketika kecemasan dan dapat menembusi 3 talian iaitu:

BOMBA

POLIS

AMBULANS

*Senyum*.. Dah faham bukan? Sebab tulah Nurul suka no 999 ni. Nombor yang paling banyak berjasa dalam masyarakat kini. Eh, tiba-tiba lak rasa nak buat teka teki. Teka teki yang berbunyi begini..

Dalam banyak-banyak nombor,  nombor apa paling berjasa? 

Tak payah jawablah sebab jawapan dah ada kat atas tu, Huhu.. Apa-apa pun, gunalah sebaik mungkin nombor 999 ini kerana kalau nombor ini dimain-mainkan ataupun sesuka hati ja nak dail, memang korang semua ni cari nahas. Hahaha..

Okeylah, nampaknya Nurul dah terlalu banyak mengarut dengan nombor 999 ni. So, kepada semua yang baca entry ni, jomlah kita klik blog ini iaitu..


p/s: Sebaik sahaja entri ini dipublishkan, follower beliau dah bertambah menjadi 1000. Betapa cepatnya diorang nak nombor 1000 tu. Hahaha..

Sekian.





Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

3 comments:

AMMAR YASIR said...

siap buat review blog Ammar lagi..terharunya..terima kasih sangat2

Nurul Alyaa said...

@AMMAR YASIR

u're welcome.. =)

Izyan Masri said...

WAAAH.HEBAKK NI .BAGUS2 :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011/2012. ALL RIGHT RESERVED BY ALYAA IBRAHIM