Selasa, 22 Mac 2022

Keputusan Peperiksaan UiTM Semester 1 MPharm

Assalamualaikum dan selamat malam semuaaa

Kembali lagi dalam entry baruuu dan di bulan yang baruu ( dah di penghujung bulan dahhh haha ). Rasa macam chipsmore betul sekarang, kejap ada kejap takda haha tapi aku tengah cuba untuk kekalkan misi satu bulan satu entry sekurang-kurangnya supaya takda la bersawang sangat blog tercintaa ini gituu ðŸĪŠ  Dalam hidup ni kita mestilah ada target, tak gituu. Haha tak capai takpa janji kita berusahaa; phew lain maciam mukadimah untuk entry kalini ehek 😂

Okay, aku sebenarnya tengah stress sekarang ni sebab baru lepas kena tiau (baca: kena marah) waktu aku buat pembentangan pagi tadi, jadi aku macam malassss nak buat kerja berkaitan belajar dulu buat sementara waktuu jadinya sampai aku dekat blog sini hehe 😜 Don’t worry aku bukan nya kena marah sensorang, classmates aku yang lain pun kena jugak haha maka sama sama lah kami stress bersama harini ðŸĪĢ  Ada la menangis sikit dan tidur sampai beberapa jam lepas pembentangan tadi ahaha.  Tapi disebabkan banyak lagi kerja aku nak kena siapkan, jadi aku tak boleh nak stress lelama laaa jadi aku ingat nak singgah sini sat, taip satu entry kemudian nanti aku sambung la buat kerjaaa. Begitulah kehidupan jadi sebagai pelajar ya; tambah jadi pelajar postgrad dalam bidang Farmasi ni 😂 In fact, mana mana postgrad punn sama laa, stress dan menangis tu dah jadi sebati dalam diri kan kawan-kawan postgrad? ðŸ˜Ŧ

#throwback gambar masa awal awal semester 1, semangat masih jitu masa ni haha 😜

Alright, selesai sesi luahan rasa haha, kembali kepada tajuk entry aku harini. Seperti tajuk di atas dan seperti semua orang dah tau, baru baru ni result UiTM dah pun diumumkan. 15/3/2022, tarikh keramat. Fuh, waktu tahuu tarikh ni result nak keluar kan, tak keruan dah rasa sebab yelahhh kami yang postgrad MPharm ni dah habis paper dalam awal bulan 2/22, tunggu lama jugak nak dapat result ni 😂 Sebab kalendar kurikulum kami kan tak sama dengan orang lain jadinyaaa begitulah haha. Bagi pelajar lain diorang baru jeee habis exam dalam hujung bulan 2 gitu, jadi agak cepat lah bagi diorang result ni (hasil bacaan di Twitterjaya haha 😂) Nevertheless, tujuan aku nak buat entry sini adalah untuk nak share sikit lah keputusan aku. Sikit sajalahh sebab result kita pun cukup cukup makan sajaa haha. 

Alhamdulillah, result akuu LULUS semua theory paper (exam based subjek) 😭  Syukur Alhamdulillah, Masih rasa macam tak percaya ya sampai sekarang sebab aku still keluar masuk portal untuk tengok result aku betul ke ni lulus hahaha sampai tahap itu ya geng. Tapi Alhamdulillah segala puji bagi Allah atas rezeki yang dikurniakan. Aku percaya sangat ni semua atas doa doa yang dikirimkan buat aku oleh semua orang. Terimakasih buat semua yang sudi mendoakan kejayaan aku (acah macam hebat ya result kamu, Alya ðŸĪŠ), tanpa doa kalian tak mungkin aku dapat harungi semua ni. Jujurnya, perjalanan semester 1 aku penuh dengan ranjauu jugak terutamanyaa masa blok 2 haha. Jadi bila aku tengok result aku sendiri, aku rasa puas sebab aku tau tak senang nak capai semua ni. Tak, result aku tak se-cemerlang yang korang bayangkan punn tapi Alhamdulillah sangat cukup dah bagi aku ðŸĨ° 

Bukan selalu boleh tunjuk sini kan haha 😂

Sebelum result keluarkan, jujurnya memang aku tak tau aku boleh lulus ke tak sebabnyaaa semua paper yang aku haritu meang susahhh, tambah pulak kena jawab exam secara online, lain cabaran diaa banding dengan duduk dalam dewan peperiksaan. Phew, the pressure is real ya waktu tuu 😭 dengan line internet yang boleh tahan nak bermanja, kena proctoring (on camera guna Google Meet/Webex/Teams), dan lain lain lagi.  Sehari sebelum result keluar tu memang tak keruan lah aku, ibarat makan tak kenyang, mandi tak basah haha. Siap aku godek godek lagi tau result waktu DipPharm dengan BPharm dulu nak yakinkan diri sendiri boleh ni nak lulus semua paper walaupun result BPharm aku boleh tahan hauk haha iykyk la kann ðŸĪŠ Dulu time Undergrad, dapat C tu bersyukur dah sebab masih dikira sebagai lulus paper tu, masuk MPharm ni dan semua Masters dalam UiTM ni, memang passing mark/grade ialah B. Gilaa wehh waktuu tahuu tuu memang taktau nak rasa apaa haha cuma mampu berharap dan doa lulus saja, dah laaa sem 1 haritu aku ambik semua paper teori untuk MPharm ni dengan jumlah keseluruhan jam kredit 20; ada 5 subjek dan setiap satu tu adalah 4 jam kredit; memang berat laaa ceritaa diaa ðŸ˜Đ

Tapi apa apa pun aku bersyukur dah lepas dahh satu fasaaa yang agak panjanggg di semester 1. Sekarang, Alhamdulillah dah di semester 2. Masih sama, struggle hari hari demi nak meet the expectations sebagai seorang pelajar masters ðŸ˜Ū‍ðŸ’Ļ Lepas kena tiau pagi tadi adalah rasa macam macam kan, tapi dah sejauh ni melangkah kita kenalah teruskan, tak gituu ahaha. Well, aku seronok je belajar ni sebab bagi aku lagi banyak hang belajar, lagi banyak hang perasan hang taktau banyakkk benda ðŸĪ— Tambah dalam bidang aku ni, hari hari sebenarnya adalah hari untuk hang belajar sebab bidang kesihatan ni semakin hari semakin banyak perubahan yang perlu kita cakna gituh. Tiber sembang ilmiah kan hehe

Oh sedikit selingan, ni kira kali pertama la aku check result aku pukul 9 pagi dan di student portal/mobile apps MyStudent haha. Sebelum sebelum ni dari Diploma sampai Degree memang aku tunggu SALAM UiTM sajaaa, tengahmalam dah dapat blast email haha good old daysss ðŸĪĢ  Dedulu jugak siap ada yang share link tauuu untuk tengok result awal haha gigih betul dedulu sebab nebes nak tunggu result punya pasal 😆

Oklah, cukup sampai sini duluuu aku update. Rasa macam dah panjang sangat dahhh entry kalini. Hahaha, terimakasih sudi baca sampai akhir 😆 InshaAllah lepasni kalau aku rajin lagi, aku update pasal jadual aku di semester 2 ni. Nanti dah habis belajar bolehlah aku baca balik bila bila kan haha.  Mohon tembakan doa dari semuaa untuk aku survive semester 2 pulakk yaaa!! Terimakasihh hehe 😘

Jumpa di lain entry.

Salam sayang,
Alyaa ❤️

Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011/2012. ALL RIGHT RESERVED BY ALYAA IBRAHIM