Rabu, 12 September 2018

Menganggur...

Assalamualaikum dan selamat pagi semua

Akhirnya aku merajinkan diri untuk menaip entry baru pada bulan September ni HAHAHA. Almaklumlah seronok sangat bercuti katakannn sampai lupa diri oppss πŸ™ˆπŸ™ˆ Aku ada banyak benda nak cerita dekat sini tapi itulah jari jemari ni sangatlah malas untuk menaip sejak sejak akhir ni, aku pun taktahulah kenapa. Nak kena bukak laptop lagi satu hal menyebabkan aku tersangatlah malas nak update entry baru gituu. Dan memandangkan jumlah viewers aku yang agak sendu zaman kini lagi lah tahap kemalasan aku tu memuncak naik hahaha. Kata kunci dekat sini sebenarnya aku MALAS πŸ˜‚πŸ˜‚ Mungkin lepasni kena rajinkan diri untuk pergi blogwalking dekat blog yang masih wujud untuk tinggalkan jejak mengenai blog aku ni yang masih bernyawa dan tidak pupus lagi hiks

Oklah panjang pulak mukadimah untuk harini. Okay, sebenarnya entry kalini berkisar tentang status aku sekarang ni, acece acah macam artis sangat ada orang nak tahu pasal hang Alyaa oii. Tapi itulah, sebabkan ini blog aku jadinya aku terasa nak berkongsi di sini ajalah, kalau cerita dekat orang pun bukan ada sesiapa yang memahami pun gitu hahaha. Seperti tajuk di atas, aku kini secara rasminya telah menjadi seorang PENGANGGUR TEGAR di rumah ini untuk beberapa bulan akan datang huu πŸ™†πŸ™† Jujurnya, ini bukan sebahagian dari rancangan hidup aku. Dari sebelum aku habis belajar lagi, aku dah ada target yang sebolehnya aku nak kerja dulu sementara tunggu posting PRP. PRP tu apa dan kenapa aku kena tunggu PRP ni aku akan cerita dalam entry lepasni, doakan aku rajin menaip k πŸ˜„πŸ˜„



Tapi, sebagai seorang manusia biasa, aku hanya mampu merancang. Atas sebab2 tertentu, aku terpaksa tangguh niat nak cari kerja aku buat seketika atas kehendak keluarga. Aku okay sajalah sebab sekurang-kurangnya aku dapatlah berehat puas2 duluu. Sampailah aku dapat green light semula untuk mula cari kerja. Masa ni memang habis-habisan aku cari kerja dekat facebook, lepastu download apps kerja, message potential employer tanya status kerja kosong dan sebagainya. Dan akhirnya dapat lah beberapa panggilan interview seperti yang aku rencanakan πŸ’ͺπŸ’ͺMasa dapat panggilan interview pertama, aku langsung tak bersedia sebab masa yang diberikan untuk aku bersedia sangatlah singkat, pukul 12 tengahari dapat panggilan, pukul 2 dah kena interview. Masa tu memang redha habis lah dan end up aku tak perform langsung pun interview tu dan the worst interview everlah sebenarnya bagi aku tapi itu semua pengalaman buat aku di masa hadapan 😫😫


Dipendekkan cerita, sampai ke harini, tambah tolak dah dekat 5 interview kerja aku pergi dan semuanya aku kena reject dengan alasan aku tak mampu kerja lama. Pahit jugak aku nak telan semua ni pada awalnya tapi aku positifkan diri aku sajalah yang bahawasanya rezeki aku belum sampai untuk kerja. Masa ni memang aku dah putus harapan habis dah untuk cari kerja 😩😩Sebab kalau tanya aku sendiri, aku pun tak mampu nak bagi jawapan lama mana aku mampu nak bekerja. Adakah sebulan, dua bulan, tiga bulan? Jadinya, aku pun mengambil keputusan untuk tidak lagi mencari kerja dan cuba untuk menikmati cuti-cuti aku yang ada ni dengan sebaiknya. Doakan semoga aku mampu merancanakan cuti aku ni dengan sebaiknya tauuu huu πŸ™πŸ™



Tipulah kalau aku tak cemburu tengok kawan-kawan aku macam senang ja nak dapat kerja dekat tempat tinggal mereka 😭😭😭Tapi ya sekali lagi aku cuba positifkan diri aku untuk terima semua ni yang bahawasanya rezeki aku belum sampai lagi. Jadi, aku kena bersabar. Itu saja yang aku mampu sekarang ni selain menadah tangan memohon doa padaNya agar dimurahkan rezeki aku sekeluarga. InshaAllah, aku percaya yang rezeki takpernah salah alamat. Cuma cepat atau lambat saja. Moga yang baik2 saja lah hendaknya buat aku untuk beberapa bulan akan datang ni amin.


So, itulah serba sedikit cerita ringkas yang agak panjang bagi aku untuk entry kalini hahaha. Rasa macam emosi semacam pulak bila menaip entry kalini uhuk2. Aku harap bila dah banyak masa lapang ni aku rajin2kan diri aku untuk menambah entry2 baru di blog ni untuk tatapan di hari mendatang. Lepasni inshaAllah aku nak update throwback entry seperti yang dijanjikan duluuu. Itu saja untuk kalini, terimakasih sudi baca, jumpa lagi di lain entry 😘

Salam sayang,
Alyaa πŸ’“

Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011/2012. ALL RIGHT RESERVED BY ALYAA IBRAHIM