Selasa, 12 Ogos 2014

Bila dah kerja ...

Assalamualaikum selamat malam


Waaaaaaaaaaaaaaaah, lamanya tinggalkan blog ni tak berupdate, Ya Allah teruk betul perangai hah. Haritu semangat berkobar-kobar lagi nak jadi blogger tegar ceritanya, tapi update seminggu sekali, hahaha. Maaflah, diri ini terlalu sibuk dan teramat lah sibuk sejak Jumaat lepas, sebab hujung minggu lepas buat rumah terbuka. Persiapan dibuat dari Jumaat lagi, dan sekarang ni pun masih dalam proses mengemas. Sangat letih tau (mak abah lagi letih sebenarnya, hmm). Jadinya, terpaksa abaikan blog ni seketika. Hajat hati nya nak terus update pasal Rumah Terbuka tu tapi tetiba entry ni yang terkeluar ja, haha. Lepasni aku update okey, insyaAllah. 

Ok, terus ke agenda utama aku taip entry ni. Sebenarnya, aku nak maklumkan yang aku ni sudah bekerjaya semula. Masih baru, masih hangat di pasaran lagi ceritanya, hehehe. Alhamdulillah, rezeki Allah curahkan tak pernah henti walaupun sedikit, syukurlah hendaknya. :) Kerja apa Alyaa? Bagi mereka yang follow instagram aku, tahulah kan aku kerja apa dan dimana. Kerja aku biasa saja, lebih kepada kerani kalau orang tanya aku secara jujur, sebab memang itu bidang tugas aku, iaitu perkeranian operasi. Hihi.


Harini baru masuk dua hari. Alhamdulillah, so far so good. Staff semua ramah tamah walaupun aku buat kerja sorang diri dengan bahagian admin fakulti tu, sebabnya semua admin fakulti dah kena transfer pergi HEA. Jadinya, keseorangan aku tanpa ada teman berbual, oh sangatlah sadis, haha. InsyaAllah, semoga semuanya berjalan lancar.

Kerja aku boleh dikatakan agak berat sebab aku masih belum faham workflow yang mereka mahukan. Masih bertatih lagi lah orang cakap. Masih cuba untuk fahami nya secepat yang mungkin. Supervisor yang lantik aku tu selalu takdak, so susah nak tanya dia macam2, aku sendiri yang nak kena figure out memang lambat sikitlah ceritanya. Harini memang dah plan macam2 nak tanya dia, end up bila dia sampai, dimintanya buat kerja lain dulu, urgent kata. Allahu, sabar jelah. Jadinya, dah plan nak serbu dia dengan macam2 soalan. Aku bukan apa, baik banyak tanya dan tahu kerja kita daripada tanya sekali lepastu buat2 tahu, lepastu salah. Oh pedih kot. Harap2 esok semuanya okay. Doakan aku hehe

Oh ya, disebabkan aku dah mula kerja semula lah, blog ni semakin terabai sikit demi sikit sebab taksempat nak update bila belah malamnya sebab khusyuk buat kerja lain, hahaha. InsyaAllah aku akan rajinkan diri, eh paksakan diri untuk taip jugak entry paling kurang seminggu satu atau paling rajin sehari satu entry :P

Oklah, nak updateee cerita ni jeeee, esok kalau rajin kita up entry pasal open house haritu okey? Babaii, selamat malam ;)

Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011/2012. ALL RIGHT RESERVED BY ALYAA IBRAHIM