Sunday, November 11, 2012

MUET November session is done ! :)


10/11/12. Tarikh yang sangat cantik dan menarik serta kebabooom lah untuk mereka yang ingin meraikan sesuatu dan  mengisytiharkan berita gembira. Dan untuk aku, tarikh ini merupakan penanda berakhirnya penyeksaan sementara kepada aku iaitu MUET ! Haha. 

Alhamdulillah, semuanya berakhir dengan baik. Walaupun paper MUET ni boleh dikatakan agak senang bagi aku, namun dek kerana aku ni bukanlah seorang yang pro English, bukan juga TESL student, dan juga tak prepare sangat untuk MUET kali ni, jadinyaa paper itu kelihatan agak SUKAR ! Uhuk3.

Untuk paper reading, awal awal pagi lagi, bagi aku boleh tahan jugaklah senang. Cumanya artikel yang dikeluarkan sangat banyak dan font dalam tu macam kecik sikit. Namun, alhamdulillah untuk paper reading aku rasa aku dah lakukan yang terbaik. Tawakal saja untuk resultnyaa nanti. :)

Untuk paper writing pulak , ermmm. Worst ! Worst ! Tapi, boleh buat lah. Cumanya aku tak cukup masa sikit lah. Part soalan dua tu, macam tak berapa nak kukuh supporting details aku. Sobsob. :(

Dan last sekali, listening test. Boleh jawab kebanyakannya dan ada juga yang blur blur. Kurang jelas dengan apa yang mereka sebutkan. So, pasrah sajalah.



Overall, aku taktau nak conclude macam ni. Ada susah dan senang. Senang tu maknanya aku boleh jawablah. Tapi bagi aku mostlyy susah sikit. Uhuk3. Itulah orang suruh study taknak study. T___T Apa2pun, aku tak target banyak. Dapat band 3 pun dah bersyukur sangat sangat. Tapi kan, aku rasa macam dapat band 2 saja. T_________________T Jadinya, by hook or by crook, aku kena prepare untuk ambik MUET sesi akan datang bersama kawan kawan yang lain. Pasghaaahhh. Memang aku yakin result tak berapa nak elok sangat. Nasiblah abah faham yang aku ni dah tak berapa nak hebat English macam dulu. 

So, nak update yang tu sajalah. Kepada mereka yang tak ambik MUET lagi, goodluck nuh. Untuk yang akan ambik sessi depan, Mac 2013. Tunggu aku nuh, kita buat sekali tapi aku sebagai repeaters jelah. Hehe.  :)


Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

2 comments:

Cinta Misteri said...

make sure dpt keputusan yg baik utk segulung ijazah. good luck Dior :)

Zie Madini said...

Tak pernah lg sit for MUET. bg zie siapa yg sit for MUET sgt terer englishnya. hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011/2012. ALL RIGHT RESERVED BY NURUL ALYAA