Tuesday, December 13, 2016

Setelah 3 bulan :')

Assalamualaikum, selamat pagi


Alhamdulillah akhirnyaaaaa aku punya kekuatan untuk buka blog tercinta ni setelah sekian lama aku biarkan dia usang di sini. Sejuta kemaafan aku pohon kepada mereka yang tinggalkan komen2 yang tidak berbalas berbulan lamanya. Bukan niat di hati nak abaikan tapi kesibukan yang dialami dengan masa yang tidaklah banyak untuk melalui minggu2 sebagai seorang pelajar ni membuatkan aku terpaksa meletakkan perkara yang paling utama untuk diberi perhatian oleh aku buat masa sekarang ni. 

Sekarang, waktu aku taip entry, jam menunjukkan hampir 3.30 pagi. Aku masih punya banyak kerja dan benda untuk dibaca tapi aku memilih untuk luangkan masa sebentar di sini. Rindu sangat rasa, rindu nak taip luahan perasaan kat sini. Terlalu banyak yang terbuku di hati ni. Tapi dek kerana ketiadaan masa yang panjang buat aku untuk menaip di sini, aku biarkan rasa hati itu terpendam sendirinya di dalam hati dengan harapan ianya akan berlalu pergi tanpa meninggalkan sedikit kesan pun. 

Seperti yang aku pernah bagitau dalam entry yang lepas, aku sekarang dah pun jadi pelajar tahun 3 Sarjana Muda Farmasi di UiTM Puncak Alam. Dengar macam gah kan, tapi azabnya hanya kami pelajar di sini saja yang tahu. HAHAHA. Apa2pun alhamdulillah walaupun tak terbilang perasaan nak putus asa tu tiap kali rasa susah belajar, tapi masih lagi boleh bertahan sampai ke harini. 

Bakal pengubat hati awak :P

Apa yang best jadi pelajar tahun tiga? Tiada apa yang best langsung sepanjang dah hampir 13 minggu semester 5 ni melainkan yalah, dah turun jawatan, dan tak sibuk dengan mesyuarat sana sini. HAHA. Sebab apa tiada yang best? Sebab hang dah mula sibuk namateyyy sampai rasa macam tiada masa untuk diri sendiri, kawan-kawan malah keluarga pun. Masa ni lah hang rasa menyesal sangat tak luangkan waktu dengan keluarga betul2 masa cuti semester. Haha, serius tak tipu perasaan tu. Rasa macam dahsyat sangat bila dah masuk tahun tiga. Minggu 2 kami dah mula sibuk dengan assignment, lab report, draft sana draft sini ibarat bagaikan tiada esok hari hah gituu punyalah nak gambarkan betapa sibuknya kami :P 

Dah letak jawatan yeay!

Hampir setiap minggu bila dah masuk tahun tiga ni, punyalah susah nak rasa nikmatnya ada hujung minggu sebab hujung minggu diisikan dengan kerja2 untuk minggu depan mahupun minggu ke depan lagi dek kerana tangguh kerja sangatlah tidak digalakkan bila dah masuk tahun tiga ni sebab anything can happens bila time hang nak buat kerja hang ataupun masa nak kerja dateline oleh pensyarah contohnya sakit. Memang kita paling tak jangka walaupun kita nampak macam kita sihat saja kan :')

Ku sangkakan panas ke petang rupanya hujan di tengahari

Dalam banyak2 benda yang tak best, adalah satu benda yang best buat aku untuk semester ni. Alhamdulillah, tahap kesihatan aku sangat baik sepanjang waktu aku sibuk2 ni. Terimakasih Ya Allah :') Tak sangka semester ni tak melawat langsung Unit Kesihatan tercinta nun di sana tu hehe. Diuji dengan ujian sangat hebat waktu cuti semester haritu, aku nampaklah hikmahnya sekarang. Memula tu perit bila kena sakit yang dah lama tak singgah tapi patuh dengan doktor cakap dan dengan izinNya, alhamdulillah sampai sekarang aku sihat walau stress macam mana pun aku minggu2 yang lalu. Moga aku terus sihat sampai peperiksaan akhir yang akan menjelang tak lama lagi dan dapat menjawab soalan peperiksaan dengan baik amin.

Tempat favourite bila serabut kerja banyak tak siap!

Wahhh boleh tahan panjang jugak taip kalini. Lepas gian ke apa ni HAHA. Mungkin sebab dah terbiasa taip panjang2 sejak jadi senior kat sini ni hiks. Okey dah, sebelum aku terus merepek tanpa hala tuju, baiklah kiranya aku berhenti sampai sini dulu. Pesanan terakhir dari aku, kalau ada soalan yang penting nak tanya pada aku, boleh terus email aku ke aliyaa93@gmail.com. InshaAllah lagi baik dari komen di sini sebab lepasni dah habis minggu kuliah dan masuk minggu peperiksaan lagi susah aku nak masuk jengah sini, percayalah hehe. Dan kepada mereka yang mengenali aku di luar, silalah tegur dan perkenalkan diri, bolehlah kita berkenal. Jangan risau, aku nampak ja muka garang macam nak telan orang, tapi baik2 saja HAHAHA masuk bakul angkat sendiri dah ni. Okey jumpa lagi di lain entry inshaAllah :) Doakan kejayaan aku untuk semester ni tau, terimakasih :P

In case kalau terjumpa mana2, senyumlah dekat aku HAHAHA


Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011/2012. ALL RIGHT RESERVED BY NURUL ALYAA