Friday, February 20, 2015

Permohonan Kursus Perguruan Lepasan Sijil Pelajaran Malaysia Ambilan Jun 2015


Buat adik adik lepasan SPM 2014 yang akan menerima keputusan peperiksaan 3 March nanti,

Bolehlah membuat permohonan untuk mengikuti kursus perguruan lepasan SPM(KPLSPM) ambilan Jun 2015.

Buat mereka yang meminati bidang perguruan, rebutlah peluang yang satu ini

InshaAllah jika terpilih, anda sangatlah bertuah

Sebab semuanya akan ditanggung oleh Kementerian Pelajaran Malaysia(KPM) dari persediaan hingga ke Ijazah Pertama.

Nasihat aku hanya satu, pilihlah subjek yang betul. Janganlah terlalu memilih subjek yang nampak macam mudah seperti Bahasa Melayu atau Matematik sebab saingan sangatlah tinggi.

Tak kiralah macam mana keputusan nanti, cubalah apply dulu sekarang ya ;) Semoga berjaya :)


Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

6 comments:

Anonymous said...

assalamualaikm...akak..saya nak tanya..saya masih ragu2 nk wat kputusan....adakah diploma farmasi lebih tepat untuk dipilih brbandingkn matriks?mcm mana nk yakinkn diri kita?

Zie Madini said...

teringat dulu masa baru habis SPM, emak zie beriya² nak paksa Zie jd guru.

...but still nak. sbb zie takde kesabaran sebagai pendidik. Ada kang anak org kena aku tangan kang. Hahahahaha :D

AlyaaIBH said...

@Anonymous

waalaikumsalam. bagi akak, senang je. adik rasa adik mampu tak untuk survive di matrik dgn pengajian selama 2 sem tu. if adik rasa adik mampu, then go for it. inshaAllah banyak kelebihan di matrik ni.
tp andaikata adik rasa adik jenis yg slow catch up bukn sorang yg fast leaner, then diploma is the best. apa2pun bergantung pd diri adik sendiri. lagi satu jangan lupa, restu ibu ayah penting :)

AlyaaIBH said...

@Zie Madini

samalah kita sis. mak nak jugak saya jd cikgu. tapi takdak rezeki, hehe. saya pun takpunya kesabaran yg tinggi sbb agak senang jgk nk melenting hehe

Anonymous said...

Kak kat ipta mna ja yg ada tawarkan diploma farmasi? please I really need to know.

AlyaaIBH said...

@Anonymous

if ipta, hanya di uitm yg tawarkan dip pharmacy :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011/2012. ALL RIGHT RESERVED BY ALYAA IBRAHIM