Saturday, June 28, 2014

Niat berpuasa jangan lupa !

Assalamualaikum, selamat malam

Alhamdulillah, dah pun masuk 1 Ramadhan tika azan Maghrib tadi. Syaaban berlalu pergi, Ramadhan datang ganti. Semoga samasama kita mendapat keberkatan dalam bulan ini. InsyaAllah

Malam ni dah start terawih. Syukur alhamdulillah, masih berpeluang untuk menunaikan solat terawih bersama keluarga. Terima kasih Ya Allah atas nikmat yang tak terhingga ini. Semoga aku dapat mengejar keberkatan dan keredhaanMu dalam bulan ini. Aku berharap agar sinar Ramadhan kalini lebih untuk aku mendekatkan diri padaMu, amin.

Ok semua, terawih tu terawih jugak ya. Yang penting jangan lupa niat untuk berpuasa pada esok hari ni. Niat siap2 pada malam hari ni, nanti kang kalau lupa, susah kita hah. Hehe. Sedari kecik lagi, abah dan mak aku dah ajar untuk niat puasa sebulan terus. Sekurang kurangnya sekiranya terlupa niat puasa harian, niat puasa bulanan ni ada lagi.

Taktau macam mana nak niat puasa sebulan dan harian? Meh nak share dekat sini. Moga manfaat untuk kita semua, amin.




Niat betul2 tau! Selamat berpuasa buat semua terutamanya yang mengenali diri ini. Seribu ampun dan maaf sekiranya aku pernah melakukan kesilapan dalam tutur kata dan perbuatan. Sesungguhnya aku hanya insan yang biasa :)
posted from Bloggeroid

Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

Friday, June 27, 2014

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan (:

Assalamualaikum, selamat malam


Alhamdulillah, sudah diumumkan kepada seluruh dunia tentang tarikh mula puasa oleh Penyimpan Mohor Besar Raja Raja tadi di kaca televisyen. 

InsyaAllah, kita akan mula berpuasa pada hari Ahad, 29 Jun 2014. Terimakasih Ya Allah kerna izinkan kami untuk terus berpuasa di bulan Ramadhan kali ini. Allahuakbar, tak sangka masih dipanjangkan umur, syukur alhamdulillah.



Semoga dengan kedatangan Ramadhan kalini memberi sinar buat aku dan seisi keluarga aku. InsyaAllah. Sama sama kita doakan. Tahun ni rasa seronok sikit sebab dapat puasa penuh di rumah dan beraya di rumah. Tak macam tahun tahun sebelum ni yang kebanyakannya berada di asrama. Tahun lepas pun puasa penuh kat rumah jugak tapi masa tu masih berpraktikal tapi kalini aku sudah bercuti panjang, hihi. 

Bulan Ramadhan, bulan yang mulia.. Aku harap dengan kedatangan bulan ni, aku mampu dan masih boleh membuat lebih banyak ibadah. InsyaAllah. Semoga kita sama-sama dapat mengimarahkan bulan yang baik ini. :) Kawan-kawan semua, jangan lupa BERPUASA PENUH ye, terutamanya bagi kaum lelaki. Hehe. Kaum wanita takpa, ada alasan lagi untuk tidak berpuasa. Haha.


Sebagai penutup entry, aku nak ucapkan . . .

SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN AL-MUBARAK 

Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

Thursday, June 26, 2014

Job Hunting

Assalamualaikum selamat malam


Biasanya, kita dengar orang sebut pasal food hunting kan? Aku pun antara salah sorang yang suka buat food hunting tapi harini bukanlah isu food hunting yang ingin aku ketengahkan tapi mengenai job hunting. Haha.

Seperti yang semua sedia maklum (bagi mereka yang ikuti aku di Insta mahupun Twitter), aku sekarang merupakan seorang penggangur terhormat di rumah setelah kontrak sebagai guru sandaran selama 3 bulan telah pun tamat. Haha. Alhamdulillah, tanaman agak berjaya di dalam perut, silalah percaya semua. 

Tapi kalau nak diikutkan aku tak sampai seminggu pun lagi jadi penganggur ni tapi dah tak senang duduk. Rasa macam semacam kalau tak bekerja. Bukan kat rumah ni tak dak kerja, ada tu ada, tapi itulah jiwa dan raga ni rasa nak bekerja luar lagi, begitulah ceritanya, haha.


Dipendekkan cerita, aku pun mula buat job hunting dalam dua hari lalu.  Kelmarin, lepas selesai clearance di Kampus Bertam, aku pun query nak tanya pasal SKP dekat UiTM Kampus Bertam. Agak mengecewakan sebenarnya bila seolaholah macam takdak SKP yang kosong dekat Bertam. Aku pilih Bertam sebab senang dan dekat dengan rumah. SKP ni Skim Khidmat Pelajar, macam kerja jugak sebenarnya, upah taklah banyak tapi bolehlah daripada duduk saja kat rumah kan, hohoho. 

Misi aku nak cari kerja kalini kalau boleh nak yang kerja waktu pejabat 8pagi - 5petang ja. Sebab tu kerja kerja di mall, dan klinik aku tolak awal2 dari senarai job hunting sebabnya sekarang kan dah nak dekat bulan puasa, jadinya aku taknaklah kerja malam hari, mau ikut abah dan mak pergi terawih, hehe. Nak buat penuh tahun ni insyaAllah moga Allah permudah :)

Cuba nasib :)
Lepas kecewa di Bertam aku pun lalu membawa diri buat permohonan di UiTM Pulau Pinang Kampus Induk di Pmtg Pauh. InsyaAllah, aku harap ada rezeki aku dekat Pmtg Pauh. Cuma cabaran sikit lah jika dapat kat sini sebab macamm agak jauh dari rumah aku. Takpalah, nak cari pengalaman punya pasal, sanggup aku redahi hingga ke Pmtg Pauh, haha. Mak abah pun tak kisah kalau ada rezeki aku dapat kerja ni kan. Itu yang penting bagi aku, restu abah mak untuk aku bekerja. 

Rasa macam nak mengajar balik pun ada. Haha
Semoga sempena kedatangan bulan Ramadhan dalam beberapa hari lagi ni, Allah bukakkan rezeki seluas-luasnya buat aku dan keluarga, insyaAllah amin :) Samasama kita doakan. 

Sepanjang aku buat job hunting ni, barulah aku tau betapa susahnya nak cari kerja pada zaman sekarang ni. Persaingan terlalu banyak, sebab dah banyak graduan yang ada sekarang ni. Tapi bagi aku, aku sentiasa percaya yang rezeki Allah itu luas dan dimana mana. :)

Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

Wednesday, June 25, 2014

CPUV bulan Jun dari Nuffnang..

Assalamualaikum selamat malam


Alhamdulillah, masih berkesempatan untuk taip entry harini. Ok harini nak taip pasal CPUV dari Nuffnang yang terlekat di blog ni. Alhamdulillah tak sangka masih ada rezeki untuk dapat CPUV walaupun sekarang ni macam dah jarang update blog disebabkan kesibukan aktiviti harian. 

Untuk tahun 2014, boleh dikatakan setiap bulan akan ada satu CPUV yang Nuffnang nak bagi, alhamdulillah ada jugak rezeki sikit bila berblogging ni kan. Haha. Untuk entry harini, aku nak kongsi CPUV yang aku dapat dari Nuffnang untuk bulan Jun.

Setakat 25hb Jun ni, aku dah dapat 3 CPUV dari Nuffnang. Alhamdulillah bolehlah daripada tak dak kan. Hihi. CPUV yang pertama dapat pada 11 Jun 2014 iaitu Huawei Ascend P7.


CPUV yang ni merupakan CPUV untuk smartphone. Aku antara orang yang gilakan gadget suatu masa dulu. Hampir setiap kali ada model baru mesti aku akan update. Tapi itu dululah sekarang ni dah jarang sikit. Masih uptodate jugak cumanya takdaklah advance macam dulu. Haha. Tak terkejar kau nak review semua, busy kerja hah, hihi. 

Huawei Ascend P7 merupakan antara model terbaru yang dikeluarkan oleh Huawei untuk para penggunanya. Setakat yang aku ushar pasal phone ni adalah mengenai kamera dia, kamera depan 8MP, memang jadi kegilaan untuk orang yang suka selfie, haha dan kamera belakang pulak dalam 13MP, memang wow sangat dah hampir sama dengan smartphone Sony.

Untuk segala features mengenai Huawei Ascend P7 ni, bolehlah baca di SINI.

Ok, bergerak ke CPUV yang kedua iaitu Bulgogi Brothers Korean BBQ Restaurant. Untuk CPUV yang ni aku dapat pada 18 Jun yang lalu. Masa dapat tak perasan pun yang ni, bila tengok balik benda apa ni kan, rupa2nya restoran. Haha. Terimakasih En Google sebab banyak bantu kalini. :)


Bagi peminat Korea, semestinya tahu tentang kewujudan restoran ni yang tak silap aku sudah ada 3 cawangan di Malaysia dan salah satunya di MidValley. Tapi bagi bukan peminat Korea seperti diriku ini, ini merupakan sesuatu yang baru untuk aku. Terimakasih Nuffnang untuk CPUV ni sekurang2nya satu tau juga mengenai kewujudan restoran ni, haha

Dekat restoran ni macam macam menu ada disediakan, daripada yang menu yang ringan sehinggalah yang berat. Antara contoh menu yang aku dapat daripada Google ialah :



Jadi, untuk mereka yang nak cuba, bolehlah pergi ke website Bulgogi Brothers untuk dapatkan maklumat lebih lanjut mengenai lokasi mereka. Selamat menjamu selera ! ;)

Dan akhirnyaaaa, untuk CPUV yang paling last aku dapat untuk bulan ni (setakat entry dipublishkan) adalah Stadium Astro World Cup iaitu pada 23 Jun haritu. Tak sangka pun nak dapat lagi sebab dah ada dua yang sedang on going kan. Alhamdulillah rezeki Allah nak bagi, kita terima sajalah. Haha

Well, sekarang kan memang musim demam piala dunia, jadinya memang lah akan ada CPUV yang macam ni. Kan3? Ok, untuk itu, bagi peminat bola sepak yang tegar bersama dengan pasukan pilihannya, bolehlah menonton siaran secara langsung dan juga siaran tertunda perlawanan bola sepak yang diadakan di Brazil pada tahun ini bersama Astro. Jadual perlawanan juga boleh didapati di sana. 

Semoga tahun ni Germany atau Brazil dapat jadi juara World Cup, haha. InsyaAllah. ;)


Ok, sampai sini saja entry mengenai CPUV yang aku dapat. Untuk hangpa semua yang nampak ketiga tiga CPUV ni berlegar legar di kawasan sekitar blog ni, silalah ringankan tangan untuk klik ya. Jangan lupa ! Selamat malam :))

p/s: Nuffnang dah bertukar wajah dah. Makin cantikkk Thumbs up Nuffnang's team !



Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

Monday, June 23, 2014

Masya - Juara Ceria POPSTAR 2

Assalamualaikum selamat malam


Ok, malam ni aku nak update lagi satu entry walaupun aku tau entry aku ni macam dah basi sikit sebab semua orang dah tau keputusannya. Haha. Tapi aku tetap nak up jugak sebab seperti yang semua orang tau, aku merupakan salah seorang peminat rancangan realiti kanak kanak ni. 

Tak percaya? Silalah tengok di bahagian tepi blog bawah list "Entry Terbaik", carta teratas tu entry tahun lepas, haha. Ramai jugaklah yang masuk blog aku ni semata nak baca pasal Ceria Popstar. Padahal kalau nak tau masa aku taip entry tu aku saja2 ja tulis, seronok rasa nak update. Haha. Alhamdulillah, berbaloi jugak rupanya taip entry tu, keywords ceria popstar berlambak masuk sini, hehe.

Sebenarnya aku memang dah lama nak taip entry pasal Ceria Popstar 2 ni tapi disebabkan kekangan masa, makanya sekarang, bila dah konsert akhir baru sempat aku ak coretkan sesuatu dekat sini. Aku memang minat sikit tengok rancangan kanak2 ni walaupun umur dah agak tua, haha. Nak rasa muda sentiasa, inilah caranya, sila percaya, hihi.

Ok, dipendekkan cerita di sini, tahniah Masya, anak didik Hazama kerana telah berjaya dinobatkan sebagai Juara Ceria Popstar 2 dan telah membawa pulang hadiah berupa wang tunai sebanyak RM 20,000, sebuah trofi dan jam tangan PUMA serta percutian 3 hari 2 malam di atas cruise. 

Masya yang berasal dari Kedah membuat persembahan yang pertamanya dengan membawa lagu Di Pintu Syurga telah berjaya menambat hati juri dan juga pengundi untuk melayakkannya untuk membuat persembahan kedua dengan membawa single terbarunya iaitu Teman Bintang. Serius cakap, dua2 persembahan Masya sangatlah awesome dan terbaikkk. You deserve it, girl ! Tahniah jugak untuk cikgunya, Hazama. 


Manakala Naib Juara pula jatuh kepada Iqbal anak didikan Alyah dan berjaya membawa pulang wang tunai sebanyak RM 15, 000, sebuah trofi dan jam tangan PUMA serta percutian 3 hari 2 malam di Holiday Villa. Iqbal telah mendendangkan lagu Bahagiamu Deritaku pada persembahan pertamanya dan single terbaru Iqbal iaitu Ibu di persembahan kedua. Tahniah jugak buat Iqbal dan cikgunya ! 


Dan yang paling penting sekali, dua2 depa ni adalah orang utagha !!! Hahahaha. Cek bangga sangat dengan hampa dua. Tahniah nah. Orang utagha memang semua suara sedap2. (bagi can lah okey, :p)

Bagi aku, kedua dua Marsya dan Iqbal dan hebat dengan cara masing2. Adat pertandingan, ada menang ada kalah. Tapi kalah2 pun dapat habuan kau, ok dah tuuu. Daripada tak dapat apa2, sila bersyukur adik2ku ya. Dan untuk tempat ketiga dan keempat, Jomego dan Erissa pun dapat habuan dengan membawa pulang wang tunai RM 10,000 dan RM 5,000 masing masing. 

Sebagai penutup entry ni, dan sebagai peminat setia Ceria Popstar ni aku rasa yang kalini punya yang terbaik berbanding yang lepas untuk konsert akhir sebabnya kedua dua peserta dapat single tersendiri untuk peringkat battle berbanding dengan musim lepas satu single, masa battle kedua2 peserta kena menyanyi masa battle. Tapi, apapun itu hanyalah pendapat aku, biasalah peminat kata. Hoho.

Tahniah untuk kedua2 pemenang supaya terus maju jaya samada dalam bidang nyanyian dan juga pelajaran. Jaga diri, jaga iman, jaga solat. Jangan lupa Allah, jangan lupa mak ayah dan mereka yang banyak membantu. Ok, sampai sini dulu aku taip entry yang super panjang pada malam hari. Jumpa esok di lain entry, selamat malam :)

Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

Sunday, June 22, 2014

The End . .

Alhamdulillah,


Finally I'm back on the track ! 

For the whole week, I've been busy doing my work.

Too many things need to be settle before officially ended my career as a teacher.

And today, 22nd June 2014, officially my career as GSTT ended, smoothly,

Alhamdulillah, all praise to Allah. 

To be truth, I'm proud to myself as I've prove to myself that I can be a teacher 

Even though my real profession for the next 4-5 years is not really education field,

but at least I have my own experience to be in this field once in this lifetime.

So, this is the first entry that will lead to manyyy entry after this.

May Allah ease me to be the real part time blogger, insyaAllah. ;)

See you in the next entry ! Wiiiii.

BTW, sorry for the broken English there.

Don't know why but feel like what to type in English as for today.

Thankyou.





Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

Sunday, June 15, 2014

Cuti sekolah dah habis . .

Assalamualaikum selamat malam.



Short and simple entry untuk malam ni.

Sebab esok dah start sekolah,

Anak murid pun masuk sekolah,

Cikgu apatah lagi bukan

2 minggu cuti dah berlalu,

Memang puas dah aku bercuti, haha

Harap2 semua yang masih bersekolah tu, dah puas bercutilah hendaknya

Kalau tak siap kerja sekolah, itu lain lah ceritanya bukan. Hoho

InsyaAllah esok akan start mengajar balik

Semoga semuanya baik2 saja

Cuti ni memang aku kiranya lost contact habis dengan sekolah, tak pi jenguk langsung, cool kan? Haha, biasalah tu, cuti kata.

Harapnya aku masih kenal cikgu2 sana dan anak2 murid aku

Risau jugak nak masuk sekolah semula ni

Sebabnya sebelum cuti aku ada tak selesaikan beberapa kerja

Termasuk tutup akaun buku kehadiran pelajar

Bukan lupa atau tak ingat, tapi aku tak sihat masa tu nak buat

Nak pulak sehari sebelum tu, aku MC.

Masuk hari berikutnya aku gagahkan saja badan untuk ke sekolah

Harapnya aku tak kena ambush dengan kakak2 kerani pejabat sekolah

Haha, sama2 doakan aku.

Oklah. Hari dah lewat malam, tidur dulu, assalamualaikum. :)







posted from Bloggeroid


Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

Thursday, June 12, 2014

Salam Nisfu Syaaban . . .

Assalamualaikum selamat malam.



Salam Nisfu Syaaban buat semua. Semoga kita masing2 beroleh manfaat dengan kehadirannya.

Sepuluh jari disusun oleh penulis blog Alyaa Official Blog memohon ampun dan maaf andai ada salah dan silap dalam menulis post2 di blog ini ataupun dimana2 laman sosialnya.

Semoga amalan2 kita diterima oleh Allah SWT, amin.

posted from Bloggeroid


Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

Wednesday, June 11, 2014

Rezeki Allah itu luas :')

Assalamualaikum, selamat malam.

Alhamdulillah, berpeluang untuk update harini setelah sibuk melanda diri baru2 ni sampai tak sempat nak update blog langsung, haha.

Ok, malam ni rasa macam nak berkongsi sesuatu. Tentang peluang yang aku dapat tapi aku abaikan begitu sahaja. Sebenarnya kan, beberapa hari selepas keputusan semester akhir keluar, UiTM ada hantar offer untuk apply Dana Kecemerlangan Perubatan UiTM- UNHAS untuk yang berkelayakan. Email masuk waktu aku tengah mengajar, jadinya masa balik baru dapat baca.

Dipendekkan cerita, ya aku apply dengan isi satu borang yang boleh didapati dalam laman web UiTM. Masa hantar tu pun dah last2 minute jugak sebab 19 Mei baru aku suruh abah aku pos laju. Permohonan tutup 20 Mei, haha.

Tawakal ja samada borang tu sampai atau tak. Tup2 tiba2 dapat panggilan interview untuk ke program ni. Interview pun panggil by email jugak. Aku tau ini salah satu peluang untuk aku sambung tapi disebabkan passion aku bukanlah more to medic, tapi lebih kepada pharmacy, makanya aku tolak tawaran untuk hadiri interview tu.



(Surat Interview)

Tempoh masa diberi untuk aku buat keputusan untuk hadiri atau tak. Aku bagitau mak abah pasal ni, semestinya mak abah sedikit happy dan nak aku pergi interview tu. Tapi selepas berbincang rapi dan atas sebab2 lain, kami sepakat untuk takpayah pergi interview tu. Perit jugaklah aku rasa bila terpaksa lepaskan peluang untuk ke interview ni walaupun peluang dah ada depan mata.

Tapi aku percaya yang rezeki Allah itu luas. Dan aku berharap agar masih ada tawaran lain buat aku untuk sambung degree lepasni, insyaAllah amin. Lagipun, ini baru panggilan interview kan, belum tentu dapat, ayat sedapkan hatii, haha.

Seriusly, memang passion aku lebih kepada pharmacy dari medic. Susah nak jawab bila orang tanya "kenapa farmasi?". Entah, lain orang lain passion nya, lain arah tuju hidup nya. Aku sangat2 berharap agar dapat sambung Bachelor of Pharmacy (Hons) di UiTM. Itu impian aku, impian mak dan abah aku. Aku nak capai impian itu demi mak abah aku. Aku nak depa gembira dengan kejayaan aku supaya aku boleh sentiasa lihat senyuman depa nanti. InsyaAllah, sama2 doakan, amin :')



posted from Bloggeroid


Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

Sunday, June 8, 2014

Spontan Sabtu . . .



Banyak hari dah tak update. Tiba2 malam ni rasa nak update jugak walaupun simple and pendek punya entry.

Alhamdulillah, Khamis lepas dapat jenguk kawan baik , teman seperjuangan dalam Diploma Farmasi iaitu Nita.

Terimakasih sudi layan karenah monster aku yang teringin nak makan macam2. Haritu Nita masak tomyam ayam dengan mini churros. Sedappp sangat, alhamdulillah dapat rasa masakan Nita. Hehe

Semoga Nita dimurahkan rezeki oleh Allah SWT, dipermudahkab urusan hidup di dunia dan akhirat, amin. Nampaknya Nita dah boleh kahwin ni, jadi isteri mithali gitu, hahaha. Cepat2 masuk minang untuk siapa yang berkenan. Hewhew.

Ok, nak update tu ja, selamat malam :)



posted from Bloggeroid


Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

Thursday, June 5, 2014

Selamat menjadi warga UiTM . . .

Assalamualaikum, selamat malam

1 dan 2 Jun yang lepas, mahasiswa/mahasiswi baru sudah pun selamat mendaftarkan diri untuk menjadi sebahagian daripada anak didik UiTM. Alhamdulillah, setinggi tinggi tahniah diucapkan kepada semua. Tahniah juga kepada pelajar2 yang telah mendaftarkan diri ke Matrikulasi, Tingkatan 6, Persediaan Luar Negara dan lain lain lagi. 

Selamat menempuh alam universiti, alam remaja, dan alam barunakkeluar darikepompong , HAHA. Selamat maju jaya dan semoga dapat biasakan diri dengan keadaan persekitaran yang baru. Selamat bergelumang dengan assignment a.k.a kerja sekolah, event2 yang kena handle dan kena hadiri, tutor, presentation dan yang paliiing penting adalah bergelumang dengan EMOSI. Haha. Emosi bergaduh dengan kawan lah, konflik dengan pensyarah lah, terasa hati dengan kawan sebilik lah, dengan kawan serumah lah dan lain2 lagi. Percayalah, semua ini adik2 akan rasa paling kurang sekali seumur hidup. Akak dah rasa adik2 hoi, faham sangat dah dengan perangai2 orang ni. Lagipun, lain orang lain perangainya, ye dak?

Makanya, sentiasalah positifkan diri, tabahkan diri menghadapi dan mengenali pelbagai jenis perangai manusia dan kawan2 adik2 di sekeliling ya. Yang penting, jangan silap pilih kawan dan juga jangan terlalu memilih kawan. Itu dua perkara yang penting. Hehehe. InsyaAllah semoga kawan2 yang dipilih jadi penyunting semangat untuk kita terus belajar. Peringatan ni untuk aku jugak sebab aku pun akan sambung belajar nanti, insyaAllah jika diberi peluang, haha. 


Apa2pun, ingat tujuan asal kenapa masuk belajar ni. Ingat, niat tu penting, niat kerana Allah, untuk dapatkan ilmu. Alhamdulillah, aku pun dah boleh fikir dengan lebih matang sikit, semoga aku lebih matang terus ke depan, dan lebih gigih untuk belajar kelak bila dapat sambung belajar. hehe. Semoga UiTM masih sudi terima aku untuk menjadi sebahagian dari warga UiTM dihatiku, insyaAllah amin. ;)

Dan pesanan aku lagi, jangan terlalu leka dan terlalu yakin yang kita mampu score sebab keyakinan yang terlampau juga mampu membunuh kita sewaktu peperiksaan akhir nanti. Boleh nak yakin, tapi jangan terlampau yakin tau? :P Sebab aku dah pernah kena jugak tau, confident kau boleh dapat A subjek tu, last2 subjek yang kau tak target tu boleh score dan subjek yang confident tu hampeh. Hmm. Aku memang lebih suka buat entry berdasarkan pengalaman, sebab benda tu aku dah rasa. Hoho. 

Akhir kataaaaa, selamat maju jaya adik adik semua ! Kepada junior2 yang dapat masuk Diploma Farmasi, beribu ribu tahniah kerana telah membuat pilihan yang tepat. InsyaAllah, Diploma Farmasi akan berikan satu gambaran yang sebenar sebagai seorang pelajar universiti, hehe. Jumpa nanti di Bertam jika berkesempatan, amin ;)

posted from Bloggeroid

Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

Wednesday, June 4, 2014

Setahun berlalu...

Assalamualaikum, selamat malam.

03062013 - 03062014

Setahun berlalu sejak kali pertama mendaftarkan diri sebagai seorang pelatih Penolong Pegawai Farmasi (PPF) di Hospital Seberang Jaya. Pejam celik pejam celik masa 10 bulan praktikal berlalu dengan begitu cepat sekali. Tak sangka berjaya harungi setiap halangan sepanjang bergelar seorang pelatih. Sungguh terlalu banyak kenangan dan pengalaman yang diperoleh sepanjang bergelar pelatih ni. Terimbau kenangan semasa mulamula masuk ke bahagian Farmasi Hospital Seberang Jaya ni. Rasa takut, nervous semua bercampur baur. Kalau tak percaya, boleh selak2 entry aku tahun lepas sekitar bulan Jun ni, haha. 

Alhamdulillah, sekarang dengan bangganya aku boleh katakan yang aku dah pun berjaya dilatih dengan sebaiknya oleh warga farmasi Hospital Seberang Jaya dan juga warga Klinik Kesihatan Seberang Jaya. Jika ada peluang, aku berharap dapat menjadi seorang Penolong Pegawai Farmasi (PPF) U29, insyaAllah. 

Bersama orang kuat PPF HSJ, Tuan Haji Khairi PPF U36, Miss Olivia PPF U36
Tahun ni, adik adik junior bersama dengan kawan aku pulak masuk menggantikan kami di sana, pada 2 Jun 2014 (Isnin). Alhamdulillah, berpeluang melawat mereka semua semalam dalam satu lawatan singkat dan padat. Sempatlah bersembang apa yang patut, bagi panduan sana sini, berharap agar mereka dapat lakukan yang terbaik untuk praktikal kalini dan dapat jaga nama UiTM dengan baik dekat sini supaya rekod sentiasa bersih. Hehe. 

Bersama preceptor kami, Madam Goay. Thanks madam for everything ;)
Oh ya, rasanya aku tak sempat nak buat entry penutup entry aku kan? Haha. InsyaAllah akan menyusul nanti bersama sama dengan cerita yang lain, hehe. Semoga aku terus rajin untuk edit gambar dan masukkan dalam blog sambil tangan rajin nak menaip. Sekarang ni kalau nak update panjang2, aku lebih prefer taip dekat laptop berbanding di Tab, lebih selesa gittew  :)

PPF + PRP + Trainee
Ok, malas nak cerita panjang2 nanti kan nak buat entry penutup Hospital Training dah kering dengan idea. Haha. Jom lah layan dua tiga gambar yang ada dekat sini. Dan yang penting, jangan lupa doakan tahap kerajinan aku tinggi untuk update blog lagi, hehe. Jumpa lagi di lain entry, babai. . . . .

Di Farmasi Bekalan Wad. Rindu nak kerja kat sini :)

Salah satu tugas sebagai PPPF 

Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

Monday, June 2, 2014

02062014.

Assalamualaikum, selamat malam.

Alhamdulillah, bertemu lagi kita di entry harini. Apa khabaq semua? Harap semuanya sihat2 nah. 

Seperti tajuk di atas, 02062014, harini dah pun masuk hari kedua dalam bulan Jun. Ya Allah, cepatnya masa berlalu, tak sangka dah menjengah ke bulan Jun sudah. 

Pejam celik pejam celik dah dekat 2bulan aku mengajar di SMKKS. Alhamdulillah, rezeki Allah bagi. InsyaAllah tak lama lagi kontrak mengajaq dah nak tamat. Harap2 dapat sambung kontrak dekat mana2 lagi, samasama doakan aku, insyaAllah amin. :)

Selamat datang bulan Jun. Harap bulan ni lagi dimurahkan rezeki oleh Allah disamping dapat berita yang dapat buatkan aku dan seisi keluargaku tersenyum. Hehehe. 

Selamat tinggal bulan Mei, jumpa lagi tahun depan jika dipanjangkan umur oleh Allah SWT, insyaAllah. Terimakasih untuk segala kenangan pahit dan manis yang dilakar, syukur padaMu juga Ya Allah atas result semester akhir yang cukup memberangsangkan buat aku. Hehe.


Sebagai permulaan entry bulan Jun, inilah dia. Banyak lagi entry akan datang ! Yey ! Akan aku publishkan banyak entry dengan lebih banyak lagi cerita. Haha. Semoga tahap kerajinan aku untuk bulan ni lebih tinggi, sebab aku memang ada banyakkkkkkk benda nak dikongsi di sini :) Jumpa lagi nanti ! Selamat malam !

posted from Bloggeroid

Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011/2012. ALL RIGHT RESERVED BY NURUL ALYAA