Sunday, August 31, 2014

Selamat Hari Merdeka Ke 57

Assalamualaikum, selamat malam.

Merdeka!
Merdeka!
Merdeka!

Alhamdulillah, 31 Ogos sudah pun tiba kembali. Bersyukur masih diberi nikmat kehidupan hingga ke harini. Masih dapat merasa keamanan dan keharmonian negara Malaysia kita yang tercinta dengan penuh kemakmuran dan kesejahteraan ini.

Selamat ulangtahun kemerdekaan yang ke 57 buatmu, Malaysia tanah tumpah darahku. Semoga terus aman makmur, aman sentoasa aman damai dan bebas dari segala unsur fitnah dan kejahatan. Terimakasih Ya Allah atas nikmatmu yang satu ini. Nikmat yang mana kami masih lagi boleh keluar rumah tanpa perlu takut peluru di atas kepala, pedang di leher, rumah dibakar dan sebagainya. Alhamdulillah. Semoga Kau terus pinjamkan nikmat yang satu ini kepada negara kami yang tercinta, Malaysia.



57 tahun mengorak langkah sebagai sebuah negara yang merdeka, kini kami sangat berbangga menjadi rakyat Malaysia yang sedang meningkat maju ini. Semoga terus maju jaya, Malaysia tercinta ! Semoga satu hari nanti nama mu Malaysia tersohor di seluruh dunia dek kerana kebaikan dan keluruhan yang kita punya. InsyaAllah.

Di sini lahirnya sebuah cinta.. Moto kemerdekaan yang dipilih untuk tahun ni. Sungguh membuatkan aku terimbau dengan lagu Warisan nyanyian Allahyarhan Sudirman Hj Arshad. Lagu yang pernah aku laungkan sama2 dengan rakan2 seperjuangan suatu ketika dahulu. Lagu yang penuh dengan maksud tersirat. :')

Oh, tahun ni punya logo aku sangat suka tengok. Rasanya, lagi better dari yang previous years, especially last year punya edition. Sikit tak menarik minat mata sebenarnya, hehe. Jangan ambik serius, perkongsian jujur saja ni. Alhamdulillah, they did improve the quality of the logo every year, and hope to see the great logo for next year, insyaAllah amin.

31 Ogos 1957 - 31 Ogos 2014 :
57 tahun MERDEKA ! MERDEKA ! MERDEKA !

posted from Bloggeroid


Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011/2012. ALL RIGHT RESERVED BY NURUL ALYAA