Jumaat, 22 Ogos 2014

Aku dan Blog

Assalamualaikum, selamat tengahari

Alhamdulillah masih dipanjangkan umur hingga ke harini untuk menghirup udara segar di sini. Aku masih sihat seperti biasa, dan makin bertambah sihat hendaknya, hahaha.Terimakasih kerana masih sudi singgah di sini.

Ok, aku tahu sekarang ni aku dah makin jarang nak update, last update 12 Ogos, harini 22 Ogos. Oh cepatnya masa berlalu tanpa ku sedari. Ikutkan, akan bertambah jarang update untuk selepas ini. Maafkan aku, aku rasa aku tak mampu nak jadi blogger tegar yang sejati dan abadi sebab ini mungkin bukan bidang aku. Aku menaip dan punya blog hanyalah sekadar hobi dan hiburan semata-mata. Aku cuba sedaya upaya untuk update blog macam dulu sehari ada dlam dua tiga entry atau paling kurang pun dalam sehari ada satu hari. Tapi tak boleh. Ada saja kekangan dan halangan tiap kali aku nak taip entry. Banyak tanggunjawab mungkin. Hehehe

Aku malas nak update entry bukan sebab aku kekurangan idea. Tak, sama sekali tak. Idea datang sentiasa mencurah-curah sampaikan kadang2 aku terpaksa expresskan dalam bentuk yang lebih mudah dibaca dan difahami serta cepat boleh disampaikan iaitu melalui facebook ataupun instagram. Kalau tak percaya, silalah follow aku di sana dan tengok setiap gambar tu kalau boleh caption yang aku sikit punya panjang, haha. Penangan blog barangkali ;p


Aku taktau nasib yang akan jadi kepada blog aku ni lepasni. Samada masih berupdate ataupun tidak. Tapi aku harap aku masih punya kerajinan untuk update blog ni, sekurang-kurangnya blog ni masih hidup dan mampu memberi sedikit informasi yang dicari. Tipu kalau aku kata aku tak berhasrat nak menutup blog ni ataupun buatkan ia jadi private, tapi aku rasa sayang sangat2. Memang lah blog ni tak menarik sangat pun, tapi dengan blog ni lah aku kenai macam2 manusia, dengan blog ni jugak minda aku terbuka luas dengan pembacaan di blog2, dapat tambah kenalan baru, dan yang paling penting, blog ni adalah satu-satunya social network aku yang PUBLIC. Social network aku yang lain kebanyakan nya aku PRIVATE atas beberapa sebab keselamatan. Haha. Dengan adanya blog ni, senanglah para stalker aku sekalian nak stalk aku kan. Eh, masalahnya ad aka orang nak stalk hang alyaa? Hehe, mestilah ada kan. *perasan jap*

Kisah perjalanan aku bersama blog ni terlalu banyak, terlampau banyak. Tahun ni jika tak silap aku sudah masuk tahun ke 4 aku berblogging. Tapi bukanlah secara serius sangat cumanya aku suka menaip, suka berkongsi cerita aku yang banyak tu. Al-maklumlah nak cerita dengan kawan pun, bukan semua orang nak dengar cerita aku, alih2 aku sendiri jugak bercerita kat sini, haha. Target aku buat masa sekarang ni sebelum aku melangkah pergi jauh sikit dari sini, adalah aku nak langsaikan hutang hutang entry aku yang tertunggak yang hamper sekian lama iaitu entry mengenai praktikal aku. Aku masih tetap dan ingin abadikan kenangan praktikal aku di blog ni, sekurang-kurangnya dapat juga aku baca kelak bila rasa down dengan bidang yang aku pilih ni, hehe.

Rasanya setakat ni saja yang mampu aku coretkan untuk entry kalini. Sebab aku masih ada beberapa entry yang ingin aku publishkan selepas ni dan hari yang seterusnya. Seperti biasa, doakan aku punya kerajinan yang tinggi, setinggi langit di atas sana. Haha. Oh lagi satu, jangan pelik kenapa aku tiba2 update blog waktu tengahari sebab harini kan hari Jumaat, rehat panjang sikit kan. Jadi gunalah peluang yang ada ni, hehe.


Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011/2012. ALL RIGHT RESERVED BY ALYAA IBRAHIM