Rabu, 6 Ogos 2014

Aeon Jusco Alma, Bukit Mertajam

Assalamualaikum selamat malam

Bertemu lagi kita untuk entry harini. Ok, harini aku takmau cerita pasal cerita hari raya lagi. Sebab kalau nak cerita, sampai sepuluh entry tak habis, haha. Jadi kita buat slow2 nah, banyak sangat cerita hari raya ni kekdahnya.

Hah, untuk harini aku nak cerita pasal Aeon Jusco Alma, Bukit Mertajam, Pulau Pinang. Untuk orang Penang, mesti tau punya kat mana Jusco ni dan kisah disebaliknya. Haha. Nak dipendekkan cerita, Aeon Jusco dulu bertempat di Bandar Perda, berdekatan KPJ Specialist Hospital dan boleh kira dekat jugak dengan UiTM Penang. Haha.

Disebabkan beberapa masalah yang timbul, Aeon Jusco telah dipindahkan ke Alma, Bukit Mertajam dan telah menjadikan ia lokasi yang agak tak strategik sebab jauhhhh dari segala-galanya. Serius jauh, tak tipu. Jauh dari budak2 UiTM yang selalu lepak kat situ. Sobsob. Ok dah, bukan hang belajaq sana dah pun. Hehe.




Gambaq atas tu merupakan gambar Aeon Jusco di Alma, Bukit Mertajam. Gambaq ni waktu pertama kali jejak kat situ. Aceceh. Haha. Sampai malam hah teroka kawasan situ. Almaklumlah bukan senang nak sampai sini. Ni kira2 sebelum puasa dulu. Dan harini, aku pergi lagi sekali atas niat nak bershopping kononnya, haha. Nasib baik ada yang sudi teman aku, takdak macam lone ranger sangat. Hehehe.

Alhamdulillah, barang2 yang nak dibeli sudahpun dibeli dan ada yang tak rancang nak beli pun dah terbeli. Biasalah, perempuan katakan. Kalau over budget tu kira perkara biasalah kalau perempuan pergi shopping complex ni. Hmm.




Ok, hasil pemerhatian aku setelah dua kali pi sana kan, memang tak dinafikan semuanya adalah tiptop. Memang terbaik lah dia punya kawasan dalam Aeon Jusco tu. Tempat barulah katakan, memang lantai pun shining habis. Haha. Dan dekat sana, ada lagi banyakkk butik baju dan kedai2 berbanding dengan Aeon Jusco yang lama. Kalau yang jenis suka shopping tu memang rasa gila yang amat lah sebab harga pun boleh tahan, affordable lah kiranya.

Fasiliti dekat sana pun tiptop, tandas cantik, bersih, aku suka sangat. Dan nak cari tandas pun senang sebab dalam satu aras tu adalah 2,3 tak silap aku. Senang nak membuang kalau terdesak, kahkah. Setiap aras ada tandas, jangan risau. Surau pun awesome, selesa sesangat. Kalau Aeon Jusco dulu ada satu surau ja dekat aras dua, kat tempat baru ni ada dua surau, aras satu dengan aras dua. Begitu juga dengan ATM. Ada di kedua dua aras. Oh ya, untuk para ibu dan bapa ang masih ada baby, jangan risau jangan khuatir nak datang shopping sini, semuanya lengkap untuk uruskan si anak. Ada baby room yang sangat lengkap dengan segala keperluan yang diperlukan. Air panas pun ada, tempat berehat untuk para bapa tunggu, tempat tukar lampin, mandi baby semua ada. Serius aku sendiri teruja tengok baby room tu sebab cantik sangat, tp tak sempat ambik gambarlah. Hehe




Nak cerita apa lagi? Haha. Pendek kata, rasa berbaloi lah jugak kiranya travel jauh dari Kepala Batas pergi Alma bila tengok semuanya ni. Rasa sejuk sikit mata, dan badan sebab aircond sana sini. Haha. InsyaAllah, aku plan untuk kesana lagi lepasni untuk beli barang2 untuk persediaan belajar nnt. Itupun kalau dapat sambung, sama2 doakan okey? Amin. Ok, untuk penutup entry, nah satu gambar dari aku untuk visit harini. Selamat malam! =)






posted from Bloggeroid

Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

2 ulasan:

MeiNa berkata...

macam menarik jehh :D

nurul berkata...

Kwn sy...dr perak nk naik bas ke sana sbb ada training ..keluar ikut jalan mana ye nk menuju ke aeon bkt mertajam ni.. Bole tlg x

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011/2012. ALL RIGHT RESERVED BY ALYAA IBRAHIM