Selasa, 22 Oktober 2013

Rahsia

Rahsia,

bukan lagi rahsia bila ianya dibongkarkan

Rahsia,

bagi aku bila ianya disebut rahsia makanya ia harus dikekalkan sebagai rahsia

Rahsia,

terlalu banyak rahsia yang aku simpan,

rahsia kau, dia dan mereka.

Rahsia,

boleh terdiri daripada pelbagai perkara,

dari sekecil kecil zarah sehingga sebesar besar gajah.

Rahsia,

harini aku sedar, yang bukan semua orang boleh menyimpan rahsia


Mungkin selama ini aku terlalu lena dibuai mimpi indah,

kerana aku percaya dan yakin,

yang rahsia akan kekal sebagai rahsia untuk mereka yang aku percaya

Tapi, 

apa yang aku tahu harini, bukan semua orang, bukan semua

mampu pegang rahsia, yang mana

walaupun dia tahu itu bukanlah rahsia,

tapi dia boleh fikir yang orang lain taknak orang lain tahu

mengenai hal itu. 

Rahsia,

aku sendiri sudah penat menyimpan rahsia.

Penat sampai aku rasa cukup, untuk setakat ini


Kerana aku, 

tak mungkin akan menyimpan rahsia engkau lagi.

Setelah ini semua yang engkau balas untuk aku.

Terima kasih untuk itu, terimakasih sangat sangat. 

Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011/2012. ALL RIGHT RESERVED BY ALYAA IBRAHIM