Ahad, 11 Ogos 2013

Cuti dah habis, esok sudah kerja !

Assalamualaikum, selamat malam..


Huwaaaaa, mood tengah tak berapa nak best ni, sebab esok dah start kerja balik. Sobsob. Oh btw, kerja yang aku maksudkan ni ialah praktikal ya. Aku lebih selesa guna term "kerja" tu dari praktikal sebab kami memang BEKERJA pun sebenarnya, haha. Cuma yang bezanya kami kerja takda gaji, takdak OT. Dan juga takdak cutiii, so sebelum atau selepas raya memang tak bercuti lah kami. Melainkan kalau aku nak cuti, boleh, apply dengan isi borang dan sebagainya, lepas tu nanti kita ganti time hujung minggu. Wiwiwi, itulah yang aku tidak mahunya. Sebab family aku ni kekadang jenis yang pergi mana2 hujung minggu, so spoil lah kan kalau tetiba family ada plan, then aku kena kerja. Haha. Takmau ah. Jadinya, terpaksa pasrah bila tak cutiii ~



4 hari bercuti kalau ikutkan, memang lah tak cukup sebenarnya. Tapi, dah tuntutan kerja, aku ikutkan sajalah. Lagipun, mak dengan abah pun dah start bekerja balik esok. Jadinya, kira fair lah memasing kena pergi kerja. Hehe. Cumanya, mak aku ambik cuti sehari sebelum Raya, tapi aku dengan abah tak ambik cuti. Haish, tetiba rasa malas yang amat nak pi kerja esok. Almaklumlah, staff masih ada yang tengah bercuti lagi sekarang ni, jadinya mesti macam takcukup staff tetambah dekat OPD tu. Harap2nya patient tak ramailah esok yaa, sebab aku kena lunch call kalau ikutkan esok. Entahlah, aku ni bukan ingat sangat jadualnya, esok pepagi baru pergi tengok. Haha

Selamat tinggal unit CDR ! Unit multitasking bagi aku ! Haha

So, malas nak merapu lagi panjang, jadinya SELAMAT BEKERJA lah untuk diri sendiri dan untuk sesiapa juga yang akan mula bekerja esok. Juga untuk mereka yang akan memulakan kuliah esok hari. Hmm, esok dah masuk ke unit lain dah. Therapeutic Drug Monitoring (TDM), please be nice to me in this 3 weeks, okay ? Harap2 tak banyaklah sample darah yang datang minggu2 orang beraya ni. Hihi.

Selamat hari raya ke 4 semua ! :)


Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011/2012. ALL RIGHT RESERVED BY ALYAA IBRAHIM