Friday, July 27, 2012

Bila Aku Kekangan Masa.

Assalamualaikum semuaa.

Wah.. wah.. wahh.. Rasa macam dah lama gila tak menaip kat sini. Seriuslyy rasa macam  baru ja nak kenai balik dunia blog ni. Haha. Aku tau aku dah lama tak update kan. Maaf sangat-sangat. Bukannya aku taknak upate, tapi aku sangatlah kekangan masa yang teramat. Banyak program dan aktiviti yang perlu dihadiri, ada quiz, test yang berderet-deret, lab report, compounding medicine dan macam macam lagi lah sampai membuatkan aku rasa macam tak cukup masa saja. Haha. Apa2pun, biasalah kan, sebagai pelajar memang itu adalah tanggungjawab aku. Nak tak nak kena biasakan jugak lah. 

Dan, Alhamdulillah, kita dah pun memasuki bulan puasa dan dah masuk hari ke 7 dah kan. Cepatnyaa masa berlalu. Pejam celik, pejam celik dah nak habis 10 malam pertama bulan Ramadhan ni. SubhanaAllah. Aku pun tak tahulah berapa banyak dah amalan yang aku dah buat setakat ni. InsyaAllah, moga lepas2 ni lebih banyak amalan yang dapat kita lakukan bersama. :)

#google#


Ok, berbalik kepada tajuk asal, pasal kekangan masa. Yes, truly said aku memanglah tak punya banyak masa untuk mengupdate blog kesayangan ni. Limited sangat masa aku sekarang ni. Aku kena pandai bahagi2 masa. Dah masuk semester 3 ni, subjek makin susah, makin kena fokus, makin kena banyak study. Kalau quiz pun dah susah kemain, bayangkanlah test pulak macam mana. Memang semputlah nak hapai semua tu. Nama2 ubat, penyakit lagi. Antianginal drug, Anti hypertension, Alpha Blocker, Beta Blockers, Verapamil, Calcium Channel Blockers, Pharmacodynamics, Pharmakinetics, Drug Absorption, dan banyak lagii. Oh Tuhan, ini baru cover utk satu subjek tau. Wuawua. Baru test, aku dah nak separuh gila. Kalau final nanti, memang serabai habislah hidup aku. Haha.

Err, nak update apa lagi hah? Banyak sebenaqnya yang aku nak cerita kat sini, tapi macam dah ingat ingat lupa dah. Nanti kalau idea nak update tu ada, aku ingat nak taip teruslah, malas tangguh2 lagi. At least, terupdate lah jugak kan. Ada orang baca ka dak, itu belakang cerita. Haha. So, rasanya sampai sini dululah aku taip. Lagipun, sekarang ni dah pukul 4 pagi kot. Nak sambung tidur balik kejap lagi, lepas sahur. Hehe. Babai... :)

p/s: Selamat bersahur untuk semua dan Salam Ramadhan. :)



Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

Friday, July 20, 2012

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan. :)


Alhamdulillah, seperti yang kita tahu , rakyat Malaysia akan mula berpuasa pada hari Sabtu, 21 Julai 2012. Maknanya, esok adalah hari terakhir kita untuk breakfast dan lunch dengan aman tanpa ganguan dari mana mana pejabat agama. Haha. Sebelum tu, Selamat Menyambut Bulan Ramadhan Al-Mubarak aku ucapkan kepada semua. Semoga Ramadhan kali ini menjadi Ramadhan yang lebih baik dari yang sebelumnya. Mungkin ini akan jadi Ramadhan yang terakhir kita. Manalah tahu kan. Andai kata tak panjang umur, tak sempat nak jumpa Ramadhan akan datang. Wallahualam. 

Bulan Ramadhan, bulan yang mulia.. Aku harap dengan kedatangan bulan ni, aku mampu dan masih boleh membuat lebih banyak ibadah. InsyaAllah. Semoga kita sama-sama dapat mengimarahkan bulan yang baik ini. :) Kawan-kawan semua, jangan lupa BERPUASA PENUH ye, terutamanya bagi kaum lelaki. Hehe. Kaum wanita takpe, ada alasan lagi untuk tidak berpuasa. Hihi. 

Oklah semua, sempat update yang ni saja. Sekarang tengah sibuk nak study ni. Minggu depan ada test yang menunggu. Hoho.. Babaiiii.. :)

Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

Wednesday, July 18, 2012

Some words for you, blog.


dear blog, sorry to ignore you in these few weeks. i have many things to settle and many quizzes and tests wait for me. please do me some favor. never give up on me. thank you.

source of picture: Mr. Google.

Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

Friday, July 13, 2012

Semakan Keputusan UPU untuk Kemasukan Ijazah Sarjana Muda Sesi Akademik 2012/2013.


Semakan Keputusan UPU untuk Kemasukan Ijazah Sarjana Muda Sesi Akademik 2012/2013 boleh disemak mulai esok, 13 Julai 2012, Jumaat di Laman Sesawang UPU bermula pukul 12 tengahari.

Semoga berjaya aku ucapkan kepada rakan2 aku samada yang jauh di mata, dekat di sisi untuk keputusan esok. Terutama untuk rakan2 yang lepasan Matrikulasi, Asasi UM, Asasi UiTM dan sebagainyaa. 

Jangan lupa kongsi2 nuh. InsyaAllah, ada rezeki hangpa semua untuk further degree. Nanti dah further degree, jangan lupakan aku nuh. Jangan sombong2 dengan aku walaupun nanti akan jadi super senior aku. 

p/s: buat entry dalam nada yang jeles teramat. menyesal menyelubungi diri bila tak masuk matrik dulu. sobs.. sobss.

Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

Tuesday, July 10, 2012

Kempen Derma Darah Anjuran SOPHYS ! ^__^

Assalamualaikum dan selamat petang. 

Alhamdulillah, bersyukur pada Allah sebab masih benarkan dan izinkan kita untuk menghirup udara segar pada hari ini tak kira walau di mana kita berada. Oh ya, rasa macam dan lama tak update blog. Sibuk sangat dah sekarang ni. Hehe. Quiz, assignment dan test datang tanpa henti. Tak masuk dengan program-program yang ada lagi. Fuh, penat jugak jadinyaa. Aku pun taktau kenapa jadinya tiba-tiba sem ni aku jadi aktif semacam ja dalam aktiviti. Hehe..

So, aku malas nak cerita banyak-banyak. Aku nak cerita apa yang berlaku hari ini sebentar tadi. Sama seperti tajuk di atas iaitu Kempen Derma Darah anjuran SOPHYS ! Syukur ke hadrat Illahi sebab kami dapat menganjurkan Kempen Derma Darah pada kali ni. Setakat tengahari tadi, semuanya masih berjalan dengan lancar. InsyaAllah, harapnya semua akan baik-baik sahaja sampai esok hari. Dan yang bestnya kali ni, aku jadi Urusetia.. Haha. First time kot jadi urusetia event besar2 kat UiTM Permatang Pauh ni. Hehe.


Dan aku jugak sangat sangat bersyukur dengan blood donation campaign kalini sebabnya aku dapat menderma darah buat kali pertamanyaaa. Hehe. Setelah hampir 3 sem aku tunggu nak derma darah, akhirnya kali ni dapat jugak nak dermakan darah. Itupun setelah fikir 4,5 kali. Hehe. Tak rasa sakit mana pun sebabnya aku memang dah biasa dengan jarum jarum ni. Cumanya tak sangka jarum dia tu besaq jugak. Haha. Nasib baik aku tak tengok jarum tu masa dia cucuk. Lepas dah habis semua baru kawan aku teguq aku, kata besaqnya jarum tu. Hehe. Aku saja takmau tengok. Takut takjadi pulak nak ambik darah. Hihi.

Erm, lepas derma darah ni, ada lagi satu lagi program malam ni. Ceramah oleh Imam Muda Fatah. Jadi urusetia lagi jugak. Alamatnya, letihlah harini. Yang pasal ceramah tu, insyaAllah ada kesempatan malam ni aku upate terus. Oklah, sekarang aku nak rehat dulu. Rasa lemah pulak badan. Hoho. Babai..

Goodies Bag dan bukti derma darah, sijil. Hehe.



Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

Saturday, July 7, 2012

Kemenangan milik kami. :)


Alhamdulillah, setelah berhempas pulas sini dan sana, cuba buat balingan yang terbaik, akhirnya Fakulti Farmasi berjaya meletakkan diri di tempat yang sepatutnyaa. :) Syukur sangat2 sebab team bowling wanita iaitu aku dengan Amni, player kebangsaan dapat mengharumkan nama farmasi bila kami dapat tempat kedua dalam perlawanan ni. Dan semestinyaalah Amni yang banyak score dalam game kalini. Aku? Kurang sikitlah score sebab aku injured. Bila tukar plaster, jari aku jadi lain macamm je. Tapi still dapat score macam biasa. Oklah tu kan. Sayang aku takdapat score masa game dua dan tiga. Masa ni, aku dah tukar plaster, so rasa lain teramat masa nak baling bola tu. Uhuk3.

Apa-apa pun, aku rasa bersyukur sangat sebab dapat jugak mengharumkan nama fakulti kami yang sering kali dilupakan. Sobs3. Bowling boleh juga dikatakan antara sukan yang diharapkan dapat membawa sinar kepada fakulti dah akhirnya, kami berjaya membuktikan yang kami juga boleh. Sukan-sukan lain, mungkin takde rezeki. Tetapi, boleh dikatakan peserta dari fakulti Farmasi dapat bermain dengan baik sekali. Serius, tak tipu. Jangan risau, walaupun takdapat hadiah, tapi kalian semua dapat sumbang mata tau. Sebelum keputusan sukan bowling tadi, Fakulti kami berada di kedudukan ke 4. Mungkin dengan keputusan bowling ini, dapat menaikkan sedikit kedudukan fakulti kami, insyaAllah.

Bola baling wanita juga berjaya dapat naib juara, sama seperti kami. Syukur, alhamdulillah. Sebenarnya kan, kejayaan team bola baling inilah yang menjadi pembakar semangat kami sedikit sebanyak. Memang dari awal lagi kami aim no 2 sebab kami bukanlah atlet KARISMA macam wakil dari Fakulti Mekanikal yang mendapat johan dalam acara bowling dan juga acara-acara yang lain. Haha. Jadi, usaha kami mengena.

Cumanya aku kecewa sikit bila team lelaki hanya dapat tempat ke 4. Sebabnya, aku rasa diorang main memang tiptop, kalahkan aku kot. Tapi, okey je sebab beza mata diorang dengan tempat ke 3 hanyalah 8 jatuhan pin. So, apa2pun, aku masih bersyukur. Alhamdulillah. 

Oklah, yang itu je nak cerita. Nak berkongsi keseronokan. :) Oh ya, esok pagi akan diadakan perlawanan bola jaring, badminton dan pingpong. Harapnya, diorang dapat sumbang mata lagi pada fakulti. InsyaAllah, amin. Buat yang terbaik ye korang? Hehe...




p/s: kejayaan ini sedikit sebanyak dapat menepis pandangan orang-orang sekeliling yang menyatakan kami pelajar farmasi hanyalah bermain dengan buku. haha. (walaupun kenyataan ni agak benar. hehe..)


Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

Thursday, July 5, 2012

'Sense Your Soul' by Imam Muda Azhar. :)

Assalamualaikum dan selamat malam.

Sambil dengar ceramah, aku ambik kesempatan untuk update blog kejap. Hehe.

Alhamdulillah, harini aku dapat join satu program ceramah 'Sense Your Soul' oleh Imam Muda Azhar. Program ni rasanya dapat sambutan ramai sebab aku tengok dewan penuh je sekarang ni.

Macam mana ceramah dia? Boleh tahanlah. Mula mula macam mengantuk jugak sebab nada dan tone Ustaz Azhar ni macam slow sikit.

Lama lama nada dan tone Ustaz ni makin best dan menarik! Jadi, aku takdelah rasa mengantuk sangat. Dan sekarang masih lagi segar mata aku untuk dengar ceramah ni. Hehe.

Oklah, yang tu saja aku nak update. Tengah malam satgi baru aku update lain. Babai. :)

Published with Blogger-droid v2.0.6

Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

Wednesday, July 4, 2012

Shopping Sendiri. Best ke?





Assalamualaikum dan selamat pagi semua...
Siapa yang pernah pergi shopping sendiri sendiri tanpa di temani sesiapa? Hah, aku pernah. Itu gambar kat atas tu bukti aku gi shopping sendiri. Rasa macam forever alone gila ooo masa duk pilih pilih barang tu. Act, gambar ni dah lama. Masa aku mula mula nak masuk semester baru nih. Takdak orang nak teman aku gi beli barang, so terpaksalah drive sendiri pergi Longwan untuk beli barang. Kahkah. Macam lawak pun ada bila fikir-fikirkan balik. Lagipun, bagi aku.. senang lagi kalau pi shopping atau beli barang sorang sorang sebab senang nak pilih barang. Betul, tak percaya pi try buat. Nak beli pun rasa aman gila lah, tenang ja nak buat pilihan. Haha. Jenis aku pulak yang berjimat sikit bila beli barang, makanya aku akan buat pengiraan dengan setiap apa yang aku beli. Siap buat calculation kot supaya tak lari bajet. Hikhik. Beli barang pun pilih yang murah-murah dan berkualiti. Cerewet jugaklah aku ni. Jadinya, aku rasa aku menghabiskan lebih kurang 2jam untuk pilih barang. Belinya takdelah banyak sangat. Haha. Memilih kan, biasalah tu.



Tapi aku ni jenis memilih barang ja, kalau bab bab lain, aku tak memilih sangat. Berkawan pun, aku berkawan dengan semua. Tak dak pilih2. :) So, pendapat korang apa pulak? Best ke kalau pi shopping sorang-sorang ni? Well, lain orang lain pendapat kan. Aku dengan pendapat aku sendiri. Korang pun mesti ada pendapat kan. :) Oklah, yang tu je nak update. Saja nak cerita pasal ni, kalau asyik pasal life aku kat kampus ni, kang ada yang nak termuntah baca. Haha. So, babai. ^__^

Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

Sunday, July 1, 2012

Sukan Antara Fakulti 2012 (SAF) - Bowling

Nampakkah kalian akan namaku yang tertancap di situ di dalam Borang Pendaftaran Pasukan Sukan Antara Fakulti 2012, Bowling Wanita. Oh, tidak ku duga yang aku akan wakil fakulti aku dalam pertandingan bowling ni. Rasa macam mimpi je kot. Iyelah, aku bukanlah pemain bowling yang hebat. Main pun untuk saja-saja ja. Setakat tournament biasa biasa pernahlah aku mainn.

Well, apa apa pun terima kasih sebab pilih aku untuk berganding dengan player kebangsaan, Amni. Fuh, hebat jugaklah adik junior ni. Player kebangsaan kot.

Game kami dijadualkan pada hari Jumaat ni, 6 Julai 2012. Kami masih dalam training lagi. Supersenior, Abg Hazwan tolong jadi coach kami. InsyaAllah, kami akan buat yang terbaik.  Doakan team kami okey. :)

Published with Blogger-droid v2.0.6

Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011/2012. ALL RIGHT RESERVED BY NURUL ALYAA