Friday, November 9, 2012

Debaran berakhir dengan kegembiraan. :') Alhamdulillah.. :)


Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Kalimah yang tidak henti henti aku ucapkan setelah menerima keputusan Peperiksaan Akhir UiTM Semester 3. :') Bersyukur yang teramat sangat, sangat dan sangat. Takpernah nak menyangka akan begini keputusannya. 

Seperti yang diketahui umum, harini 9 November 2012, iaitu hari keputusan peperiksaan akhir yang lalu diumumkan. Berdebar sangat sangat sebelum tengok keputusan ni. Walaupun tak target tinggi, namun ingin sekali merasa DL, aku kuatkan diri untuk bukak email yg datangnya dari UiTM lebih kurang pukul 3 pagi semalam. 

Selingan sebentar *. Merenung kembali quote di atas, If you can dream it, you can do it.  Ya, lebih kurang berbalik kepada apa yang berlaku pada aku. Memang keputusan begini yang aku impikan, namun aku kurang yakin yang aku mampu melakukannya. Hihi. Alhamdulillah, sesungguhnya Allah itu Maha Mengetahui. :)

Dan bersyukur jugak, segala penat lelah, berkorban semuanya sewaktu final dulu, berbaloi dengan keputusan begini. Syukur, lebih baik dari sem2 sebelumnya, malah boleh dikatakan sangat baik kepada aku.

Kepada mereka yang rajin baca entry aku sebelum final dulu, mereka tau yang aku ni bukanlah student yang bijak pandai. Walaupun aku dari MRSM, namun aku bukanlah produk yang baik. Pointer exam di MRSM pun takpernah lebih 3.50. Anugerah Penghormatan Pengetua, langsung tak pernah dapat.

Jadi aku rasa, keputusan kali ni, adalah sangat, sangat dan sangatlah terbaik. Walaupun ada ja member yang lagi baik, namun, ramai menyatakan result aku ni dah cukup CEKANG. Hehe. Alhamdulillah. :')

Kepada emak dan abah, keputusan ini untuk emak dan abah. Harap mampu mengembirakan emak dan abah. Akak tau CGPA tu tak cukup lagi, insyaAllah sem depan akak akan cuba lagi buat yang lebih baik dan baik. Doakan akak ! :) Dan doaku akhirnya termakbul bila dapat melihat emak dan abah dapat senyum gembira atas keputusan aku. Terimakasih Ya Allah. :))))



Terimakasih yang tak terhingga aku ucapkan kepada mereka mereka yang terlibat, terutamanyaa housemates, Fatin, Paan, Farah dan Aiman begitu juga roomates Akidah, Aliya, dan Atiqah. :) Sesunguhnya segala pertolongan yang korang hulurkan hanya Allah sahaja yang mampu membalasnyaa. Terima kasih sudi melayan karenah aku sepanjang final exam haritu. Serius rasa rindu korang sekarang ni. :')

Dan akhir sekali, syukur aku panjatkan ke hadrat Illahi atas kurniaan rezeki dan nikmat yang tidak terhingga ini. Dan kepada emak dan abah, terimakasih sebab layan akak, ambik antaq akak pi kampus, bagi duit untuk makan semua. 

Sesungguhnyaa kejayaan ni hasil sumbangan ramai orang dan Allah S.W.T. Alhamdulilllah. :') Terima kasih Ya Allah. 


Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

5 comments:

Cik Jelly Chan (CJC) said...

aku tahu hang boleh DL...tahniahhh.. (jelesnyaaaaa)

AlyaaIBH said...

@Cik Jelly Chan (CJC)

thankss weh. hehe. alhamdulillah. hang punya macam mana?

Cinta Misteri said...

so mcm mana result? memuaskan hati tak? u had tried your best kannn...

yeaaa, pandai tak semestinya cerdik. kebanyakkan org belajar untuk lulus, tapi sesetengah sahaja yg belajar utk hidup :)

Anonymous said...

Wah alyaa...ayat tk bley blah...sgt karangan bahasa melayu...

anyway, tahniah ye dpt DL.

I know the secret....

Kuntilanak Bertam

Zie Madini said...

alhamdulillah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011/2012. ALL RIGHT RESERVED BY NURUL ALYAA