Sabtu, 23 Jun 2012

Ceramah Modul 4 dan Gegaran !

KUALA LUMPUR 23 Jun - Gempa bumi dengan kekuatan 6.5 pada skala Richter melanda utara Sumatera, Indonesia pada pukul 12.34 tengah hari ini.
Jabatan Meteorologi Malaysia dalam kenyataan hari ini melaporkan pusat gempa itu terletak di 118km barat daya Medan, Indonesia, dan 375km di barat daya Bayan Lepas, Pulau Pinang.
Menurut jabatan itu, gegaran dirasai di Pulau Pinang, Kedah, Perak, Selangor, Negeri Sembilan, Kuala Lumpur dan Putrajaya. Bagaimanapun, tiada ancaman tsunami dilaporkan. - BERNAMA
sumber: utusan.com.my

FB#
Siapa yang duduk di kawasan sekitar yang dinyatakan di atas tu? Ada rasa gegaran tak? Perghhh.. First time kot aku dapat rasa gegaran ni sendiri. Yang sebelum ni tak rasa, sebab seronok dok pi main bowling. Bila first time rasa gegar tadi, mulalah gelabah. Dalam hati ni, duk pikiaq macam2 dah. Dah la masa tengah rasa gegaran tu, ada dalam dewan kuliah tiingkat 3. Macam mana aku rasa? Kerusi kat dewan tu bergegar. Aku ingatkan ada orang dok goyang2 kerusi, tengok2 semua static ja kat tempat masing2. Aku pun static jalah sebab risau aku yang duduk tak diam. Tengok2 still bergegar lepas tu kepala jadi pening. Sah ! Memang sah yang ni gegaran. Balik dari ceramah, terus on9 FB, Twitter nak tau apa yang terjadi. Tapi, tak ramai pun yang updatenya. Last2 pakcik google yang membantu dan kat atas tulah pengesahannyaa. Rasa macam trauma sikit nak naik tempat tinggi2. Haha. 

Oh ya, harini kan aku kena pi ceramah untuk PPKP untuk modul 4. Eh, memang lah aku baru part 3, tapi kos aku nih special sikit. Malas lah aku nak cerita, bukan ada yang nak tau pun. Haha. Program harini dari 11pagi sampai 1 petang. Lepastu, sambung hari Ahad pulak dari 8.00 pagi sampai 11.30 pagi. Fuh, weekend ni memang takleh dok diamlah. Minggu depan punya weekend ada lagi aktiviti. Ermmmm.. Ok, aku malas nak cakap panjang2, sebab takdak benda pun nak cerita sebenarnya. Haha

Err. Sorry sangat2 kepada mereka yang datang blog aku dan tinggalkan comment, tapi aku tak balas lagi. Aku sibuk ni. Nanti dah free, aku balas balik kunjungan korang ye. Thank youuu. :)

Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

4 ulasan:

Khairun Nisa' berkata...

pic kat ats tu pic kesan gegaran tu ke?

Misya Mialen berkata...

Dlu,masa-mula tsumami mmg takut dgn gegaran.masa tu sy d kk sabah.slmt bermodul yea.;)

Tanpa Nama berkata...

fira tak rasa pun even duk kat perak.huhu..
jemput ke blog fira ya?
http://xiexiepinky.blogspot.com

maszull berkata...

assalamualaikum Nurul...bahaya tu kena berhati2kan...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011/2012. ALL RIGHT RESERVED BY ALYAA IBRAHIM