Sunday, February 27, 2011

Segmen Masak-Masak...

Assalamualaikum dan salam sejahtera..


Erm.. Malam-malam macam ini rasa nak buat Segmen Masak-Masak lak..

Haha.. Nak buat macam mana, tiba-tiba boleh rasa lapar. Ni adik punya pasal lah. 

Malam ini nak kongsi sikit tentang makanan yang dimasak oleh Nurul.. (yeke Nurul masak? Haha.. Xlah...)

Nurul just tolong sikit-sikit saja.. Takat potong bawang, kupas udang, siang ikan.. Yang tu sajalah.. Tapi, okey apa, at least boleh la belajar sikit-sikit.. Hahaha..

Jom tengok sedikit gambar masakan yang sempat disnap oleh Nurul..


...UDANG HARIMAU MASAK SOS CILI PEDAS...


Kepada sesiapa yang nak resipi, bolehlah inbox saya kat FB.. Hehe..


Rugi tak cuba. Sangat Sedap!!


...ROTI 'HOTDOG ROLL'...


Telur putih yang digunakan untuk digaul sebelum digoreng.


Sebelum digoreng, beginilah rupanya..



Inilah dia.. Tadaaaa!!


...AYAM PERCIK...


Rasa terliur tak? Cubalah korang masak.. Hehe..

Oklah, setakat ini sahaja untuk entri kali ini. Kalau ada lagi masakan yang ingin Nurul masukkan, Nurul akan buat entri baru. Nantikan lebih banyak masakan yang menarik.. Haha..

Korang tolong jeles taw. Hope dapat jadi chef yang terkenal suatu hari nanti.. Insya-Allah..

Sekian...




Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011/2012. ALL RIGHT RESERVED BY NURUL ALYAA