Saturday, January 1, 2011

JaLaN2 BaTu PaHaT n RenGiT SrTa PnGaLaMan yG x dPT dLuPaKn..

erm.. ari ni 31 Disember 2010.. tinggal beberapa jam je lagi tahun baru akan masuk yer rakan2 ku.. hari ni banyak sangat peristiwa yang best2 berlaku dalam hidup nurul.. Sangat2 best.. Nurul menghabiskan hari2 terakhir dalam tahun 2010 dengan jayanya..

ok, ari ni adik nurul, arif kena daftar sekolah kat SmK Dato Bentara Luar.. fuyoo!! rmai giler r org.. lepas prgi dftr arif, nurul sekeluarga expt my eldest bro, afiq prgi ke Rengit iaitu tempat my mum keje.. My mum keje kat Agrobank Rengit.. Best giler dapat jalan tgok sekeliling.. Nurul ni nama je dh duk dkt sbulan kt batu pahat ni tp xprgi jalan mana2 pn..

Kami kuar awal pagi ar coz kena daftar adik dlu.. Kakak n Nurul dduk dalam kete je takot bosan lak tunggu nnati... Smntra 2ngu tu layan dulu lagu2.. hehe.. erm.. mse 2ngu lam kete 2kan tengokla budak2 yg datang sek ngan mak n ayah diorang.. rindu lak ase nak sekolah balik.. huhu~~ dh lama cuti nie xthu nak wat ape.. hikhik~~  dalam pkul 9 lebih asenya kami bertolak ke RENGIT.. huhu.. bestnya.. jalan nk pi sana straight ja.. mmg xadventure pn.. =) kami berhenti makan kat Senggaram.. Kami makan NASI LEMAK AYAM GORENG n WEDGES.. best!

kat sana, kami pi jalan2 kat pasar yang depan bank mak.. xbest langsung.. =( Tpi boleh la.. then, gi kedai wat baju nk antaq jahit baju kakna.. kat situ kami jmpe anjing.. mmg xsuka.. dah la mcm da kurap je..wek! lama xlama sangat ar tunggu kat stu, berjambu gak la.. dh ar panas!!! sabaq2...

then, meneruskan perjalanan pulang ke Batu Pahat. Kitaorang lalu jalan yg jauh.. Jmpa tmpat yang ada nama Parit.. mcm2 parit ada.. PARIT BOTAK LA, PARIT RAJA LA, PARIT RAJA DARAT n macam2 lagi.. hahaha.. lawak tol.. n yang bestnya jalan kat c2 mcm nek kuda.. kat c2 bnyak jalan yg rosak.. huhu~~

smpai ja umah, trus r on9.. dh r smalam xon9 sblum nie coz xde line wireless.. sakit btol ati ni.. sabaq ja lah.. then,ptg 2 nk pi dftr kelas memandu tp malangnya TUTUP! so, maknanye ari isnin la pulak.. huhu, sdeyhnya..

erm.. tiba2 lak mse nurul tgah tidoq lam kete, mak nurul kejut kata nk pi makan PIZZA HUT. Fuh! terkejut aku.. mula2 ingatkan nak makan 3 orang ja, terkejut gak r, rupa2nya xlama pas2, adik bradik aku yg len mai ngan kete lain.. haha./. lawak la plak asenya..

balik je dr makan kat pizza hut 2, mase lam kete kakna ajak nek moto... Yahoo.. bestnya.. Akhirnya.. pas smbhyg 2, trus pi kuaq.. tp malangnya.. tayar xdak angin.. malu siot, siap kena teguq lgi kat mamat sewel 2.. tension asa.. tp pas ami isi angin 2, kira ok la skit, tp kakna xbrani sgt r, pi round2 sat ja.. n yang pling terkjut, abah swuh aku bwak sndiri.. erm.. mmg terketaq ar.. ingtkan senang ja.. rupa2nya.. ssh jgk.. tp xpe.. kalau ade usaha, semuanya boleh.. amin~~

oklah, got 2 go!
salam..
Terima Kasih Daun Keladi. Kalau Sudi, Singgahlah Lagi.. =)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT 2011/2012. ALL RIGHT RESERVED BY NURUL ALYAA